LMX skriver:
Man skal være 11+4 før en NF. Ellers kan man ikke beregne risikoen rigtigt.
Desuden kan en evt moderkagebiopsi først foretages fra uge 11. Og man vil vel være 100% sikker på at fosteret fejler noget før man får det fjernet?
Ja abortgrænsen er uge 12, men det er jo kun såfremt fosteret er raskt. Hvis det viser sig at fosteret fejler noget fatalt så kan man få det fjernet helt indtil uge 23 mener jeg det er. Dog skal der søges, men hvis barnet alligevel fejler noget hvor det ikke kan overleve så får man det beviliget.
Jeg fik et dårligt tal til NF (1:15) og syntes da også bare at tiden gik ift at skulle ha foretaget en sen abort hvis det var tilfældet. Men på den anden side ville vi være 100% sikre på at baby var syg før vi tog sådan en beslutning.
Tak for dit svar
. Du er uden tvivl godt inde i tingene. Så blev jeg da mere afklaring på det hele. Selvfølgelig vil man være helt sikker på, at der rent faktisk er tale om et skadet, sygt eller ikke fuldt udviklet foster inden man træffer den umådelig svære beslutning, det er at skulle skille sig af med det.
En anden ting er så, at man må føle det er barskt og meget at forlange, at man efter at have taget den tunge beslutning, så skal man også arbejde videre i at ansøge om tilladelsen til fjernelsen. Det må være SÅ hårdt og må kræve rigtig meget. Men på den anden side er det jo rigtig godt, at der er helt klare grænser for det at terminere en graviditet.
Dejligt, at det heldigvis viste sig, at dit lille foster/din babyspire ikke fejlede noget
.
Anmeld