Hjælp - fondant !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

mybaby-girl

Heey kage tøsser

Nu har jeg prøvet at lege lidt med kage og fondant ...

Nu havde vi godt kun lidt tralvt i denne her uge så fik købt pulvermousse af jordbær og vanille og lagkagebunde, fik lavet smørcreme og købte også fondant man kan købe i butikker, jeg fik smækket kagen sammen og smurte kagen op, og da jeg så skulle bruge fondanten, fik jeg flormelis på bordet og æltet igennem og prøvede på at rulle det ud og så rundt som muligt - MEN ikke nemt !

Hvor tykt / tyndt  skal det være ???? Og hvordan får I det over på kagen, mit fondant dej var en lille smule klisteret til bordet og gik lidt istykker ... Og måtte have en hånd til at få det over på kagen ..... er lidt i vildrede

Hvordan gør I ???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

L&V

mybaby-girl skriver:

Heey kage tøsser

Nu havde vi godt kun lidt tralvt i denne her uge så fik købt pulvermousse af jordbær og vanille og lagkagebunde, fik lavet smørcreme og købte også fondant man kan købe i butikker, jeg fik smækket kagen sammen og smurte kagen op, og da jeg så skulle bruge fondanten, fik jeg flormelis på bordet og æltet igennem og prøvede på at rulle det ud og så rundt som muligt - MEN ikke nemt !

Hvor tykt / tyndt  skal det være ???? Og hvordan får I det over på kagen, mit fondant dej var en lille smule klisteret til bordet og gik lidt istykker ... Og måtte have en hånd til at få det over på kagen ..... er lidt i vildrede

Hvordan gør I ???

Jeg puttede maizena på bord og kagerulle også er det super nemt at flytte..

Anmeld

27. oktober 2012

sara-m

ellers kan du rulle det ud på bagepapir så det nemt at vende over på kagen

Anmeld

27. oktober 2012

6800

marizena eller kartoffelmel er meget bedre at rulle ud på, flormelis smelter en anelse, derfor de klister fast...Jeg plejer at rulle det ud i ca 2 mm tykkelse, og så ruller jeg på på kagerullen og så er det lige til at køre på, hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

27. oktober 2012

mybaby-girl

6800 skriver:

marizena eller kartoffelmel er meget bedre at rulle ud på, flormelis smelter en anelse, derfor de klister fast...Jeg plejer at rulle det ud i ca 2 mm tykkelse, og så ruller jeg på på kagerullen og så er det lige til at køre på, hvis du forstår hvad jeg mener

Uhhh - mange tak for hjælp tøsser det skal jeg helt sikkert prøve ..

Anmeld

27. oktober 2012

Bassemor<3

mybaby-girl skriver:

Heey kage tøsser

Hvordan gør I ???

Jeg vil foreslå dig at lade være med at ælte noget i det, så det er så smidigt som muligt ! Rul ud på kartoffelmel, det tager fondanten ikke så let

Anmeld

27. oktober 2012

mybaby-girl

Bassemor<3 skriver:

Jeg vil foreslå dig at lade være med at ælte noget i det, så det er så smidigt som muligt ! Rul ud på kartoffelmel, det tager fondanten ikke så let

Oka, det skal prøves

Tak for svar ..

Anmeld

20. november 2012

Anettehl

Har lige et par fif i forhold til fondant. Jeg har prøvet en del forskellige typer, men vil absolut anbefale Satin Ice fondant. Den er blød og lækker at arbejde med (og smager godt). Det er vigtigt at ælte fondanten grundigt inden man ruller den ud. Man kan drysse lidt maizena på underlaget for at forhindre at den klistrer fast, men ælt aldrig maizena ind i fondanten, den kan ødelægge konsistensen.

Satin Ice kan købes hos Min Søsters Kage.    

www.minsoesterskage.dk   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.