røg - hvad med den lille spire?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

Marjansen

Hej - fredag aften var jeg ude ved mine forældre og sad i køkkenet ved dem.  Min far ryger kanon meget og min mor med,( altå ikke tåget af røg, kan bare mærke det i halsen) hun kunne dog gå hen til emhætten, menda jeg kom hjem hostet og hakket jeg og meget ondt i hals, så vidste jeg havde været for meget i det.  Men ville jo heller ikke køre fra mine forældre og det er jo deres hjem.   Jeg er ikke ryger selv, er stor modstander!

Sådan aften i røg, kan det skade den lille spire, tæker bare om det var det efter sådan aften ??

Håber I kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

Christina :-)

Marjansen skriver:

Hej - fredag aften var jeg ude ved mine forældre og sad i køkkenet ved dem.  Min far ryger kanon meget og min mor med,( altå ikke tåget af røg, kan bare mærke det i halsen) hun kunne dog gå hen til emhætten, menda jeg kom hjem hostet og hakket jeg og meget ondt i hals, så vidste jeg havde været for meget i det.  Men ville jo heller ikke køre fra mine forældre og det er jo deres hjem.   Jeg er ikke ryger selv, er stor modstander!

Sådan aften i røg, kan det skade den lille spire, tæker bare om det var det efter sådan aften ??

Håber I kan hjælpe mig

Undskyld men slap nu af! Inden jeg fant ud af det med min søn var 10 uger henne med ham dengang der røg jeg 40 smøger om dagen han er født sund og Resk og en kæmpe dreng på 4 kg og 54 cm!

Anmeld

28. oktober 2012

Mink

Marjansen skriver:

Håber I kan hjælpe mig

selvfølgelig er det ikke ligefrem sundt ... men altså igen, tænker at så længe man ikke sidder i konstant røg så går det vel nok... i ryger jo ikke derhjemme da min mand fandt ud af jeg var gravid for 3 uger siden stoppede han med at ryge fra den ene dag til den anden ...  

Anmeld

29. oktober 2012

kriknu

Min søster har røget hele hendes graviditet igennem og hun har nu en sund og rask dreng på 3 måneder som intet fejler overhovedet, han vokser som ukrudt, han "kravler" (kryber hen af gulvet) og han kunne selv holde hovedet da han var 1½ døgn gammelt, han kan snart sidde selv uden støtte .. så slap du bare helt af og tænk på hvordan det var for nogle år siden da gravide kvinder både røg og drak - altså min mor fejler da i hvert fald ikke noget og heller ikke nogen af hendes 4 søskende!

Anmeld

31. oktober 2012

Humanincubator

Effekten af røg kan man ikke se med det samme barnet er født. Det kan komme 50 år senere.

Men jeg beder folk om at lade være med at ryge mig lige op i hovedet. Vil gerne gå med dem udenfor sammen med dem. Evt. sidde i et åbent vindue.

Jeg er sikkert sippet, men det er mit job at passe på bettefisen.

Anmeld

31. oktober 2012

peanuts

Nu får jeg nok hak af jer...

Men ja man skal passe på den lille peanut i maven - men efter min mening skal man heller ikke blive over hysterisk...

Hvis man forholder sig fornuftigt til de dagligdags ting der findes i ens hverdag så skal det hele nok gå.

Jeg er overbevist om at man også kan skade de små ved at de bliver pakket ind i vat og overhovedet ikke bliver udsat for noget som helst.

Det sidste jeg har hørt er at den gravide ikke må røre ved kassebonen fra supermarkedet eller andre steder fra...

Jeg tror på at man opnår det bedste med det meste med måde filosofien - og ens egen sunde fornuft.

Anmeld

18. januar 2013

SimoneIsabell

@Peanuts

Jeg er helt enig, der er så meget man ikke må når man er gravid, der er så meget man ikke må spise, og der er så meget man ikke må være i nærheden af, men hvis man holder sig isoleret og ændrer livsstil både mht føde, omgang med verdenen osv, hvad er der så tilbage??

Det er vel også meningen at vores små skal kunne klare verden når de kommer ud på den anden side:

Det er da klart de pludselig står med astmatisk bronkitis grundet røg eller støvmider, hvis de ALDRIG har været udsat for det, så er det da klart det virker chokerende for kroppen

Jeg stoppede med at ryge, fra dag til anden, da jeg fandt ud af jeg var gravid, men det betyder ikke at jeg slet ikke kommer steder hvor der bliver røget, så ville jeg skære hele min omgangskreds væk Selvfølgelig tager de hensyn, men at der bliver røget en cigaret eller to i mit nervær ser jeg ikke som livstruende for min lille dreng i maven, jeg er 20 uger henne, og er helt sikker på han nok skal klare sig. 

Men der er mange holdninger, og jeg er en af dem der mener fysisk og psykisk stimulering er vigtigt for barnets udvikling og selvbevidsthed.
Det er vigtigt at vide hvad en kattebæ i sandet er, og hvordan regnormen smager, ligesom det er godt at udfodre sig fysisk, klatre i nogle træer og brække en arm skal man vel også prøve ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.