Kom med jeres lækreste drengenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

hehe..
Den der med at barnet ligner en "og så et navn"

så sidder jeg virkelig og tænker.. Hvad i alverden foregår der i skalden på folk..

for eftersom der er ikke er 2 der ligner hinanden (medmindre de er enæggede tvillinger) så må der altså være noget galt i roen på folk hehe
bare det jeg tænker når jeg høre folk sige det

men kan heller ikke se hvad der er galt i og have et navn som man kan sammensætte med andre..
altså jeg ville da få et seriøst problem ellers
kender åndsvagt mange mennesker hehe

men vi er alle heldigvis forskellige..

Mange forbinder nogle navne med fx en spinkel, lyshåret pige, en stor dreng med rødt hår eller noget helt tredje - altså ikke en bestemt person, men et bestemt udseende. 

Nogle navne lægger direkte op til det - Bjørn er stor og stærk, Alf er lille og fin osv. - men derudover er det nok mest bare subjektive associationer, vi har. Det kan sagtens tænkes, at deter en "pigeting", som mænd ikke forstår, men der er jo så meget, I ikke forstår 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

TbCp

Linus
Magne
Falke (elsker det navn)
Snorre

Anmeld

27. oktober 2012

Dustmuz

Mor og meget mere skriver:

Mange forbinder nogle navne med fx en spinkel, lyshåret pige, en stor dreng med rødt hår eller noget helt tredje - altså ikke en bestemt person, men et bestemt udseende. 

Nogle navne lægger direkte op til det - Bjørn er stor og stærk, Alf er lille og fin osv. - men derudover er det nok mest bare subjektive associationer, vi har. Det kan sagtens tænkes, at deter en "pigeting", som mænd ikke forstår, men der er jo så meget, I ikke forstår 

hehe.. ja der er mange ting vi fyre ikke forstår ved jer kvinder..
for i er ligesom computere.. i snakker i et uforståeligt sprog..
og man ved aldrig hvad det er i "tænker" på

så tjaa..

det med Bjørn og alf, kan jeg forstår..
men alle andre navne fatter jeg ikke

men ja. det er jo nok bare en pigeting som du skriver..
men i har altså mange mærkelige ting som i "bare" forventer og regner med at vi fyre gør/vil/accepter også..

Anmeld

27. oktober 2012

FrkZier

Dustmuz skriver:

Nu laver jeg bare en generel forespørgsel som alle må svare på..

Hvorfor er det lige at ALLE vil have specielle unikke navne..

hvad er der galt med det gode gamle THOMAS

jeg har ikke et behov for det skal være unikke og specille navne overhovedet - jeg eeeelsker gamle danske navne, som Bertil, agnes osv..

derimod haaaader jeg 'hverdagens navne' ja som fx Thomas og Kamilla(hedder jeg selv)

og er også begyndt ikke at kunne lide de "specielle" navne som fx Liam, fordi det i min verden er ligeså kedeligt og hverdags agtigt efterhånden som Kamilla og Thomas

Anmeld

27. oktober 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

gerne specielle, unikke drengenavne

Elias 

Men ellers..

Samir

Sylvester

Sofus

Aslan

Sirius

Anmeld

27. oktober 2012

Drømme

Dustmuz skriver:

hehe..

så sidder jeg virkelig og tænker.. Hvad i alverden foregår der i skalden på folk..

for eftersom der er ikke er 2 der ligner hinanden (medmindre de er enæggede tvillinger) så må der altså være noget galt i roen på folk hehe

men kan heller ikke se hvad der er galt i og have et navn som man kan sammensætte med andre..

Jamen tak for "komplimentet" 

vi kendte ikke kønnet på vores barn før fødslen, og n

Anmeld

27. oktober 2012

Drømme

Dustmuz skriver:

hehe..

vi kendte ikke kønnet på vores barn før fødslen, og når man så står med sådan en nyfødt, og har en helt masse navne skrevet ned som man godt kan lide (vi havde fyldt et a4 ark med navne), så er man lidt nødt til at spørge sig selv, hvilket navn der passer til barnet.

fødslen endte i kejsersnit, og da min kæreste stod med lillepigen mens jeg blev syet sammen, fik han rigtigt beundret hende, og han sagde til mig : " hun ligner en Sophia." Så det er ikke kun en kvinde ting.

Jeg ved ikke hvad der sker oppe i roen på dig, eller hvorfor man vil låse sig fast i et navn før barnet er født, men derfor kan man stadig godt tale pænt

og ja, gudskelov for der ikke er to ens personer - eller personligheder!

Anmeld

27. oktober 2012

Dustmuz

Drømme skriver:

vi kendte ikke kønnet på vores barn før fødslen, og når man så står med sådan en nyfødt, og har en helt masse navne skrevet ned som man godt kan lide (vi havde fyldt et a4 ark med navne), så er man lidt nødt til at spørge sig selv, hvilket navn der passer til barnet.

fødslen endte i kejsersnit, og da min kæreste stod med lillepigen mens jeg blev syet sammen, fik han rigtigt beundret hende, og han sagde til mig : " hun ligner en Sophia." Så det er ikke kun en kvinde ting.

Jeg ved ikke hvad der sker oppe i roen på dig, eller hvorfor man vil låse sig fast i et navn før barnet er født, men derfor kan man stadig godt tale pænt

og ja, gudskelov for der ikke er to ens personer - eller personligheder!

jamen er skam bare det jeg tænker.. for hvordan kan en person ligne et navn??

For i mit hoved, så passer navnet til den person der bære det..
om det er det ene eller det andet navn.. udseendet har jo intet med navnet at gøre

altså jeg forstår godt at man gerne vil finde de navne man kan lide.. men hvorfor så sidde med 200 navne..
hvorfor ikke bare vælge 1.. istedet for at have et dillemma

men det kan jo være jeg bare tænker for rationelt i forhold til omverdenen hehe

Anmeld

27. oktober 2012

Lusi

Vi har en Sirius
Og dette fordi vi kan lide navnet og har en datter der hedder Luna..

Men vi er nok også syge i roen

Anmeld

7. november 2012

Stjerneskud

Dustmuz skriver:

hehe..

Jeg fik også at vide da jeg skulle have min første at vi ikke skulle lægge os fast på et navn, for det kunne være 'den' lignede noget andet, derfo havde vi to, og da jeg fik mit barn i armene og kiggede jeg på ham og tænkte 'hvad er det for noget fis, jeg bestemmer da selv hvad han skal ligne'

Med hensyn til navne er jeg også til helt almindelig danske navne, det kan også blive for specielt. men det er selvfølgelig en smagssag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.