hjælp kære sygeplejesker, på baby :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej grunden til jeg er ano, skyldes mest jeg ikke vil have en del af min familie spore mig, af prersonlige grunde.

Nu til mit spørgsmål. Jeg går på første modul, eller retter er igang med at lave en modul opgave, vi lige har fået udleveret. Vi har hidtil haft 2 opgaver, og ikke rigtigt fået nogen respons på dem.

Nogle her der ved hvordan man kan fylde 5 hele sider altså 12.000 tegn med mellemrum. Jeg ved vi skal lave en dataindsamling altså med f.eks.

Navn, alder, cevilstand og bostand.

Derefter skal vi lave en analyse, men hvordan pokker...  Altså vi skal finde hvad hun eller han fejler, og analysere det? Hvordan gjorde i dengang i skrev modul opgaver? og må jeg eventuelt se et eksempel?

(Sygeplejeuddannelsen.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Hej grunden til jeg er ano, skyldes mest jeg ikke vil have en del af min familie spore mig, af prersonlige grunde.

Nu til mit spørgsmål. Jeg går på første modul, eller retter er igang med at lave en modul opgave, vi lige har fået udleveret. Vi har hidtil haft 2 opgaver, og ikke rigtigt fået nogen respons på dem.

Nogle her der ved hvordan man kan fylde 5 hele sider altså 12.000 tegn med mellemrum. Jeg ved vi skal lave en dataindsamling altså med f.eks.

Derefter skal vi lave en analyse, men hvordan pokker...  Altså vi skal finde hvad hun eller han fejler, og analysere det? Hvordan gjorde i dengang i skrev modul opgaver? og må jeg eventuelt se et eksempel?

(Sygeplejeuddannelsen.)

Da jeg startede på sygeplejerskeuddannelsen, fik vi en case, hvor vi skulle indsamle relevante data og ud fra dem analysere os frem til hvad patienten fejlede, via anatomien og fysiologien Derefter skulle man skrive hvilke sygepleje-opgaver, der var rettet mod sådan en patient  

Held og lykke

Anmeld

25. oktober 2012

M (:

(Sygeplejeuddannelsen.)

Dengang jeg startede fik vi også en tekst vi skulle anaysere..

Men jeg vil gætte på, hvis i kun har den basale dataindsamling, at i så skal identificere sygeplejeproblemer ud fra V.H.'s behovsteori.

F.eks. har personen brækket benet kan der blive problemer i fht. mobilisering, personlig hygiejne, egen integritet, udskillelse af affaldsstoffer (obstipation pga. imobilitet) osv.

Vær obmærksom på, at det er SYGEPLEJEDIAGNOSER og IKKE lægediagnonser - det skal være problemstillinger sygeplejersken kan identificere, planlægge handlinger for og evaluere ud fra teorien om sygeplejediagnoser.. Husk, at sygeplejediagnoser skal være "SMARTE":

S: Specifik

M: Målbar

A: Acceptabel for patienten

R: Realistisk

T: Tidbegrænset

E: Evaluerbar

Held og lykke med opgaven! 

Off topic:

Sjovt, som det ændrer sig med tiden - dengang jeg startede skulle vi skrive 12.000 tegn (uden mellemrum) og vi var ved at dø, hvordan skulle vi nogensinde få bruge alle de tegn?

Nu på modul 14 har vi 80.000 tegn inkl. mellemrum, og vi er bekymrede for, om vi har for få.. 

Anmeld

25. oktober 2012

Miss Church

M (: skriver:

Dengang jeg startede skulle fik vi også en tekst vi skulle anaysere..

Men jeg vil gætte på, hvis i kun har den basale dataindsamling, at i så skal identificere sygeplejeproblemer ud fra V.H.'s behovsteori. F.eks. Har personen brækket benet kan der blive problemer i fht. mobilisering, personlig hygiejne, egen integritet, udskillelse af affaldsstoffer (obstipation pga. imobilitet) osv. 

Sjovt, som det ændrer sig med tiden - dengang jeg startede skulle vi skrive 12.000 tegn (uden mellemrum) og vi var ved at dø, hvordan skulle vi nogensinde få bruge alle de tegn?

Nu på modul 14 har vi 80.000 tegn inkl. mellemrum, og vi er bekymrede for, om vi har for få.. 

Nemlig 

for at vi ikke skal til at slette en hel masse til sidste

Anmeld

25. oktober 2012

M (:

Miss Church skriver:

Nemlig 

for at vi ikke skal til at slette en hel masse til sidste

Haha, ja, det satser vi på! Vi satser på omkring 75.000 så er er ekstra til namedropping, når vi helt sikkert ikke har kilder nok til sidst..

Anmeld

25. oktober 2012

Miss Church

M (: skriver:

Haha, ja, det satser vi på! Vi satser på omkring 75.000 så er er ekstra til namedropping, når vi helt sikkert ikke har kilder nok til sidst..

Haha go' ide Det kan være jeg lige skal lufte den for min skrive-makker 

Anmeld

25. oktober 2012

M (:

Miss Church skriver:

Haha go' ide Det kan være jeg lige skal lufte den for min skrive-makker 

Så slipper man (forhåbentlig ) for at slette alt for meget til sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.