Sosu pau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

JulieAlex89

Anonym skriver:

jeg har en studentereksamen, men kravende hvor jeg bor er blevet skærpet, og kræver et gennemsnit jeg ikke har på grund af eksamensangst..

Øv øv... hvor er det bare træls! er det i alle fag du ikke har et højt nok gennemsnit eller kun i et af dem? 

Da jeg fandt ud af jeg ville være pædagog, var valget om jeg vil tage en studenter eksamen eller om jeg ville tage PAU. 

Jeg valgte PAU fordi der skulle vi arbejde med det jeg gerne ville og jeg skulle ikke til og have matematik og alle de andre fag der ellers er. 

Men kunne du godt tænke dig at læse vider til Pædagog? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Anonym trådstarter

JulieAlex89 skriver:

Øv øv... hvor er det bare træls! er det i alle fag du ikke har et højt nok gennemsnit eller kun i et af dem? 

Da jeg fandt ud af jeg ville være pædagog, var valget om jeg vil tage en studenter eksamen eller om jeg ville tage PAU. 

Jeg valgte PAU fordi der skulle vi arbejde med det jeg gerne ville og jeg skulle ikke til og have matematik og alle de andre fag der ellers er. 

Men kunne du godt tænke dig at læse vider til Pædagog? 

Jeg vil ihvertfald bare rigtig gerne ud og have noget med enten børn eller unge at gøre har jeg fundet ud af, og nok allerhelst børn..

derfor ville jeg tage pau fordi det var en praktisk uddannelse hvor det ikke kun var skole, men også arbejde indimellem..

det er det samlede gennemsnit der er for lavt..

Anmeld

24. oktober 2012

MilleRasmussen

Hvis du er under 25 år, får du den elevløn der hedder 9800 kr. før skat. Jeg er selv igang med uddannelsen, så du er velkommen til og skrive for flere spørgsmål evt.

Anmeld

24. oktober 2012

oerbaek

MilleRasmussen skriver:

Hvis du er under 25 år, får du den elevløn der hedder 9800 kr. før skat. Jeg er selv igang med uddannelsen, så du er velkommen til og skrive for flere spørgsmål evt.

det kommer an på hvilken kommune du er ansat i  

Anmeld

24. oktober 2012

MilleRasmussen

man får 7000 noget under 18, 9800 noget over 18 inden skat og så over 25 år får du voksen løn, sådan skulle det være på alle sosu skolerne ;s. 

Anmeld

24. oktober 2012

come2

Anonym skriver:

Nogen herinde der har taget den??

Jeg er under uddannelse, men har hoppet lidt rundt da jeg ikke rigtig har kunnet finde den rette hylde hvor jeg hører til, men jeg er nu kommet frem til efter lang tids overvejen at jeg vil have noget med børn eller unge at gøre, og eventuelt blive dagplejer..

Jeg har desværre ikke alderen med mig i forhold til dagplejer endnu da de hvor jeg bor, kræver at man er 25 mindst..

Men jeg overvejer så at læse sosu pau, og den vej igennem komme ud som pædagog assistent enten i en børnehave eller ved nogle lidt ældre børn eller unge.. Jeg har læst mig frem til at man kan komme ud på et bosted, og det kunne jeg godt tænke mig at prøve..

Men er der nogen herinde der har taget den, og som kan sige noget om økonomien under uddannelsen??

Jeg har selv tænkt på den, men har istedet valgt pædagog uddannelsen, Pau er der ikke rigtig nogle jobs bagefter, fordi de næsten skal have ligeså meget i løn som en pædagog.

Anmeld

24. oktober 2012

oerbaek

MilleRasmussen skriver:

man får 7000 noget under 18, 9800 noget over 18 inden skat og så over 25 år får du voksen løn, sådan skulle det være på alle sosu skolerne ;s. 

det er rigtigt med alderen men det er alligevel forskellige beløb fra kommune til kommune... jeg går i klasse med nogle fra en anden kommune og der får jeg mere end dem selvom vi er samme alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.