Bunde til kage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Zelinasmor

Hvis jeg selv vil lave bunde (noget lignende lavkagebunde) i sådan en rund form, hvordan får jeg den så præcis lige høj alle steder? Jeg synes tit den er ujævn på toppen. Ikke fordi min ovn varmer meget mere i en side, det er mere sådan små boble ujævnheder over hele kagen.

Og er der en der vil skrive en lille guide på rækkefølgen når man skal lave en fondant kage? Har aldrig gjort det før, og vil lave en til min datters 1 års fødselsdag.

Så øhh.. Hvordan gør man? Og hvilke redskaber SKAL bruges?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bag en lidt tykker bund end du ska bruge, også skære du bare toppen af. På den måde får du en lige top. 

Eller bag en høj kage og del den i 3 lige tykke bunde! Sådan gør jeg. Vh stin

Anmeld

23. oktober 2012

Zelinasmor

StineW79 skriver:

Bag en lidt tykker bund end du ska bruge, også skære du bare toppen af. På den måde får du en lige top. 

Eller bag en høj kage og del den i 3 lige tykke bunde! Sådan gør jeg. Vh stin

hvordan får du skåret den helt lige så? 

Anmeld

23. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
xoxotasha skriver:

hvordan får du skåret den helt lige så? 

Jeg skære bare og håber på det bedste 

Men har set at man ligesom ka måle højden på kagen, når den er bagt, tegne målet på et stykke parpir. Altså hvis kagen er feks 9 cm høj, så laver du 3 streger på parpiret, med 3 cm mellmrum, så tager du noget fiskesnøre og deler efter stregerne. Så får du 3 bunde, på 3 cm tykkelse hver. Håber det giver mening? Vh stine

Anmeld

23. oktober 2012

Aabye

Jeg plejer at dele mine kager med sytråd Det virker ganske glimrende.. Måler bare op hvor den skal deles lægger sytråd om kagen krydser trådene og trækker til.. og voila så har man delt kagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.