3 mdr. vaccination - Hvad skal jeg være forberedt på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.259 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Blirnokaldrigfru

Ja, imorgen skal lillepigen have sine 3 mdrs stik - og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe situationen an.. enten skal jeg alene afsted, ellers skal jeg have en veninde med, da kæresten har fri fra arbejde torsdag og fredag istedet for imorgen og torsdag.

Jeg er forberedt på hun kan få det dårligt når vi kommer hjem, og at hun kan få feber og blive pylret.. hun har haft feber en gang før, så kender lidt til hvordan hun så er, og hvordan jeg skal forholde mig til hende..
Men.. hvor høj må hendes feber blive ovenpå vaccinen? Hvad havde i med ud til lægen? fik hun mad lige bagefter eller bare sut? eller hvordan trøstede i hende? havde i givet sukkervand inden og gav i panodil efter?

hvordan tog jeres barn det? fik han/hun feber, blev pylret, sov, eller var helt normal?

begynder at blive lidt små nervøs for det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Nettemor

Nu kan jeg slet ikke huske om det er den første eller anden vaccine de får ved 3 mdr?

Men altså jeg tog ikke nogen specielle forholdsregler. Sørgede for at han var mæt og tilfreds (så godt man nu kan når de har den str) og så var vi bevæbnede med babs og sut. Så der var god mulighed for at berolige ham bagefter. Men personligt synes jeg det er lidt hårdt at se dem blive så kede af det og skulle holde dem fast så jeg havde farmand med til de første par vacciner. Holdt selv Sebastian men var glad for at jeg ikke var alene afsted.. Så jeg tror nok jeg ville tage en veninde med hvis ikke din kæreste kan. Som moralsk støtte til dig

Anmeld

23. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea tog det i stiv arm og sagde slet ik noget til det i sin tid. Hun blev heller ik syg bagefter. Alberte ska først ha sin på mandag, så så må vi se hvordan hun tager det. Det bedste er bare at tage det stille og roligt, så gør baby som regl det samme  Vh stine

Anmeld

23. oktober 2012

Gardenia

Frk P. skriver:

Ja, imorgen skal lillepigen have sine 3 mdrs stik - og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe situationen an.. enten skal jeg alene afsted, ellers skal jeg have en veninde med, da kæresten har fri fra arbejde torsdag og fredag istedet for imorgen og torsdag.

Jeg er forberedt på hun kan få det dårligt når vi kommer hjem, og at hun kan få feber og blive pylret.. hun har haft feber en gang før, så kender lidt til hvordan hun så er, og hvordan jeg skal forholde mig til hende..
Men.. hvor høj må hendes feber blive ovenpå vaccinen? Hvad havde i med ud til lægen? fik hun mad lige bagefter eller bare sut? eller hvordan trøstede i hende? havde i givet sukkervand inden og gav i panodil efter?

hvordan tog jeres barn det? fik han/hun feber, blev pylret, sov, eller var helt normal?

begynder at blive lidt små nervøs for det!!

Her var kæresten alene afsted, en sut i lommen og godt mæt. Vores læge er kvik på fingrene og de 2 små stik, et i hvert lår, gik stærkt. Naturligvis havde den unge herre sin egen mening om dén situation, men med trøst og sutten, faldt han hurtigt til ro igen.
Han havde en smule feber dagen efter og var en rigtig slattenpind, så det var bare en af de der dage.
Men det var gså den eneste vaccine han har reageret på med feber, han har stadig en mening om situationen

Jeg mener det er 39 de skal have før man ringer, eller er den helt oppe på 40? Vi fik en lille folder med hjem med forskellige ting vi skulle være opmærksom på.

Og husk, det er næsten det vigtigste, bare tag den med ro, så er det ovre før de overhovedet opdager hvad vi laver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.