Anonym skriver:
nogen der har nogen gode råd til hvordan man kan få nogen ny veninder som er der for en nå man har brug for det? jeg er ikke så god til at tage kontakt til folk, da jeg har meget dårlig selvværd og har depression . jeg har en veninde som der kun kontakter mig nå hun har problemer og som der kun snakkes om sig selv nå jeg har problemer. og hvis hun endelig spørg hvordan jeg har det, og jeg fortæller det så besøger hun os ikke da hun er bange for at jeg trækker hende med ned.
skriver fra mobil så håber i kan læste det da det ikke er nemt at skrive fra mobile
Åh, det er meget svært at råde dig, - især når du skriver, du har depression. For hvad er op og ned?
Din depression vil jo i den grad farve dit syn på tingene, og det er svært at sige, om du ville være i stand til at kende en ægte god veninde, hvis hun stod lige foran dig.
Jeg tror, du skal gøre dig det meget klart, at det kan være, din nuværende veninden rent faktisk er ganske udmærket. Men når du har det så svært at du har en direkte depression, så forplumrer det også din opfattelse af relationen.
Jeg ville nok forsøge at viske tavlen ren og prøve at se på min veninde med nye friske øjne og give hende og forholdet en chance til. Hvem ved, måske har hun også sit at tumle med...

Og så håber, jeg du får hjælp til din sygdom. Af læge og psykolog.
Anmeld