Nervøs for scanningen imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

M&N

MorDk skriver:

Fortalte De dig, hvad de "mistænkte"?

Jeg var også til 2 hjertescanninger efter MD-scanningen... nemlig.

Jeg svarer lige for hende, hvis det er ok da vi har været mistænkt for det samme og den samme læge har scannet  på Hvidovre

Jamen de mistænker for meget væske inde i hjertet, det er som sådan ikke alvorligt men kan behandles... Hos mig var der ingenting at se, så krydser for der heller ikke er noget med hendes prinsesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MorDk

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg svarer lige for hende, hvis det er ok da vi har været mistænkt for det samme og den samme læge har scannet  på Hvidovre

Jamen de mistænker for meget væske inde i hjertet, det er som sådan ikke alvorligt men kan behandles... Hos mig var der ingenting at se, så krydser for der heller ikke er noget med hendes prinsesse

Ok... tak for svar. Sys bare jeg har læst mange som er kommet til hjertescanninger nemlig...

Anmeld

23. oktober 2012

M&N

MorDk skriver:

Ok... tak for svar. Sys bare jeg har læst mange som er kommet til hjertescanninger nemlig...

Ja det sys jeg også. Jeg anede ikke hvad de mistænkte, andet end 2 sygeplejersker scannede mig og mente der var for meget væske rundt om hjertet, skulle have taget blodprøver og scanninge ugen efter.

Jeg troede det var en ekstra MD scanning men de havde bestilt tid til hjertescanning hos overlægen, han sagde heldigvis der var intet at være urolig over og der var ingenting, så håber det samme for Charlotte 

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

BabyWish2012 <3 skriver:

Ja det sys jeg også. Jeg anede ikke hvad de mistænkte, andet end 2 sygeplejersker scannede mig og mente der var for meget væske rundt om hjertet, skulle have taget blodprøver og scanninge ugen efter.

Jeg troede det var en ekstra MD scanning men de havde bestilt tid til hjertescanning hos overlægen, han sagde heldigvis der var intet at være urolig over og der var ingenting, så håber det samme for Charlotte 

JA for pokker! Jeg krydser alt hvad der kan krydses

Men underligt at sundhedspersonalet ikke bare siger tingene som de er... nogle gange sys jeg de holder mund...

Da jeg var til scanning fik jeg af hvide jeg skulle til extra scanning da en læge skulle tjekke det. Det viste sig at det var en hjertelæge og det var en decideret hjertescanning jeg skulle til  Og lægen sagde at hende der scannede var meget bekymret og urolig... og at de hvade frygtet det var... bla bla bla.... Hvorfor holder de mund med sådan noget. Var sgu da nervøs i forvejen... det er MIT barn så de skal ik holde mund med noget som helst! Kan du følge mig?

Anmeld

23. oktober 2012

M&N

MorDk skriver:

JA for pokker! Jeg krydser alt hvad der kan krydses

Men underligt at sundhedspersonalet ikke bare siger tingene som de er... nogle gange sys jeg de holder mund...

Da jeg var til scanning fik jeg af hvide jeg skulle til extra scanning da en læge skulle tjekke det. Det viste sig at det var en hjertelæge og det var en decideret hjertescanning jeg skulle til  Og lægen sagde at hende der scannede var meget bekymret og urolig... og at de hvade frygtet det var... bla bla bla.... Hvorfor holder de mund med sådan noget. Var sgu da nervøs i forvejen... det er MIT barn så de skal ik holde mund med noget som helst! Kan du følge mig?

Jeg kan fuldt ud følge dig!!!! Jeg havde også en ret dårlig oplevelse Selvom jeg har haft så gode oplevelser indtil videre i min graviditet....

Vi kommer ind (kæresten og jeg) og skal scannes, hun spørger om vi er spændte og om vi er spændte på om det er en dreng eller pige. Jeg dummer mig og siger vi godt ved det, men vi gerne vil have det bekræftet (sagde ikke kønnet til hende) så lukkede hun i, og sagde koldt "jamen nu er det heller ikke en scanning til at tjekke kønnet, men jeg ser det kun hvis jeg kommer derned", hm, okay? Tak.... Hun skiftede bare humør og vendte 180 grader, som om hun mistede sin oplevelse?!

Alt var perfekt med vores pige! HELDIGVIS, og hun sagde at hun ville få en kollega til at komme ind og scanne og hun var helt begejstret hende som skulle scanne mig, og var ved at fuldføre endnu en MD og var ved at falde i svime over vores smukke baby, sagde hun! (ville ønske det var hende der scannede os fra start)

De sagde de ikke var urolige og spurgte om jeg havde haft lussingesyge som lille og at det kunne behandles hvis det var det de mistænkte mig for.

De ville have jeg skulle have taget blodprøver og overlægen skulle udtale sig (han kom ikke da der var travlt) jeg fik en ny tid om mandagen (blev scannet onsdag), og hun sagde de ikke var urolige og det skulle jeg heller ikke være. De skulle bare tjekke.

Da vi kommer om mandagen (min mor og jeg) kaldte han mit navn, præsenterede sig slet ikke, og sagde bare "du har fået tid til hjertecanning?" WHAT? 

Han var kold og ja, han sagde blodprøverne var fine og som det skulle være og han sagde et læge ord tiil sidst som de havde mistænkt (det med væske i hjerte/væskebjælke uden om hjertet) og der var ingenting at se og hvis han var kommet om onsdagen, havde det været unødvendigt med blodprøver + scanning.. Var glad og lettet, men ikke nogen vild oplevelse for en første gangs gravid? 

Jeg er bare glad og stolt af min smukke pige (som jeg aldrig fik kønnet på til MD) ..

Så kan fulgt ud følge dig!!!!!! Synes bare de burde åbne munden uanset hvor alvorligt - eller ikke alvorligt det er?! Det er trods alt vores lille barn inden i maven, uanset hvad, var jeg super nervøs og ville for intet i verden give hende op 

Håber ikke Charlotte får samme omgang som jeg med kedelige læger, men dejligt at de kontrollere men kunne godt have trængt til lidt mere positivitet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.