Eksperthjælp: Hej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Rikke Nielsen

"Hej"

Hej Rikke

Nu vil jeg så også prøve at skrive her, for at se om jeg kan få svar på mine spørgsmål

Jeg har i forvejen 3 børn, en pige på 7, dreng på 27 mdr og en pige på 8 mdr. Nu er jeg så gravid igen. Er dog ikke kommet så langt, kun 6+1.

Jeg er fra Færøerne, hvor jeg også bor. Vi har ikke som jer et tilbud om flere skanninger, kun den ene mellem uge 18 og 20 cirka.

Det jeg vil høre. Har fået min læge til er at sende mig til en doubletest og muligvis nakkefold også. Er en doubletest nok til se hvordan det er med kromosomfejl, eller skal den helst understøttes med nakkefold?

Er som alle mødre altid bange for at barnet ikke har det godt derinde, så vil helst vide hvad jeg kan "kræve" for at bedst muligt se om bebs har det godt?

Håber på svar, på forhånd tak

Mor på Færøerne

Rikkes svar

Hej

Det du skal have er en scanning mellem 11+0 til 13+6. I denne periode kan man måle barnets nakkefoldstykkelse. Denne måling sammenlægges med din alder og dine blodprøve svar (blodprøven skal tages mellen du er 8-11 uge), og herudfra kan man så lave en sandsynligheds beregning for om barnet har Downs syndrom eller ej. Det er ikke nok kun med din blodprøve.

Fortsat god graviditet.

Med venlig hilsen

Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.