Vi står i et meget stort problem herhjemme synes jeg.
Vi har et delebarn som vi deler 7/7 med den anden forælder, det betyder jo selvfølgelig at begge parter kører meget med barnet.
Sidst barnet skulle hentes her kom de i bil selvfølgelig og skulle hente, problemet er selvfølgelig ikke at det er et delebarn, men derimod den måde de vælger at transportere barnet i bilen.
Barnet er 4 år, og da de kom, kom de uden at have hverken det ene eller det andet at sætte barnet i, og de lånte derfor vores stol med til at fragte barnet hjem i.
Idag skulle vi så mødes med dem, og barnet blev sat i bilen imens vi var der, og igen idag kørte de afsted med barnet uden at have det i nogen form for stol, de havde ikke engang vores stol med som var aftalen da de hentede barnet her.
Jeg går meget op i sikkerhed når man kører bil, og ved derfor at det er pisse ulovligt det de laver, og at de faktisk får et klip hvis de bliver stoppet, for barnet er jo ikke noget nær så høj som det skal være inden det må sidde uden pude, og derudover synes jeg det er pisse uansvarligt at køre rundt med et barn på 4 år på den måde.
Sidst forsøgte vi at forklare dem det pænt ved at sige at de jo bare kunne låne vores stol, for hvis de blev stoppet fik de ikke lov at køre videre plus det jo giver et klip til føreren, og så har jeg altså bare det her barn alt for kært til at det skulle blive kvalt i selen hvis der skulle gå noget galt.
Jeg vil jo gerne sige det til den anden part hvordan og hvorledes, men jeg ved også bare at hvis jeg gør det vil det skabe en masse ballade, fordi vi herhjemme ikke skal bestemme hvordan og hvorledes det foregår hjemme ved dem, hvilket vi jo heller ikke vil, men det er jo ligeså meget vores barn som deres barn, og vi bekymrer os jo over at de kan finde på at køre rundt med det på den måde.

Men hvordan klarer man lige den her? Skal vi se igennem fingre med det, eller skal vi forsøge at få en dialog med dem igen?