Sutten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

lonemus

Hvornår anbefales det, at børnene smider sutten - mht deres tænder??

Stefanie bruger kun sut, når hun sover. Det har hun gjort det sidste års tid.
Men jeg er lidt bange for hendes fortænder....den ene fortand sidder en smule udaf, men det har den gjort altid, så det er ikke noget der skyldes sutten...men jeg er bange for sutten skal kunne gøre det værre!!

Jeg ved Stefanie ikke er klar til at smide sutten endnu, når hun bliver træt er den det eneste der dur..........!

Har I andre fået lokket sutten væk??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Stumpen

Jeg vil tro at det er omkring de 3 år.. Nej, vi har ikke taget sutten fra hende -men hun får den som regel kun når hun er ked af det eller skal sove..
Jeg tror lige vi venter nogle måneder inden vi tager den endelige beslutning, for nu skal vi jo flytte og der kommer en bette til samt hun skal i børnehave.. Det er meget for sådan en størrelse at forholde sig til..

Så vil satse mere på bleen i første omgang, men tvilver også på at hun er klar der, vi prøvede i forrige uge at tage den af -bare for sjov i 5 min, men hun gik helt i panik.. Så pt går vi bare og snakker om at nu skal bleen  snart af og så håber vi lidt på at hun en dag når vi snakker om det siger at hun gerne vil have bleen af..

Anmeld

28. maj 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Jeg vil tro at det er omkring de 3 år.. Nej, vi har ikke taget sutten fra hende -men hun får den som regel kun når hun er ked af det eller skal sove..
Jeg tror lige vi venter nogle måneder inden vi tager den endelige beslutning, for nu skal vi jo flytte og der kommer en bette til samt hun skal i børnehave.. Det er meget for sådan en størrelse at forholde sig til..

Så vil satse mere på bleen i første omgang, men tvilver også på at hun er klar der, vi prøvede i forrige uge at tage den af -bare for sjov i 5 min, men hun gik helt i panik.. Så pt går vi bare og snakker om at nu skal bleen  snart af og så håber vi lidt på at hun en dag når vi snakker om det siger at hun gerne vil have bleen af..

Jeg overvejer lidt at vente med til omkring juleferien, selvom der er længe til!!!
På det tidspunkt vil hun være 3 år og 4 mdr.

Men jeg vil heller ikke blande for meget sammen.....lige nu koncentrer vi os lidt mere om bleen, til august skal hun i børnehave - og middagsluren ryger måske!
Men når middagsliren ryger, jamen så er det jo kun til natten hun har sutten.

Jeg tror bare det er sundt der lige går nogle måneder imellem hver ting, for det er jo store ting for dem. Og i juleferien kan vi klare det med ro på - og evt. give julemanden alle sutterne

Tak for dit svar

Lone

Anmeld

28. maj 2009

Stumpen

Læste faktisk for nylig i et vi forældre blad eller også hed den vores børn at man ikke skulle gå i gang med projekt-farvel sut, hvis man havde andre store projekter i gang.. Så godt valg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.