kommuneskift og specialklasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

lukaj

Er der nogen der kender til om der er bestemte regler hvis man har et barn i specialklasse og flytter til en anden kommune?  Er man f.eks garanteret en specialplads i den ny kommune eller starter visiteringen helt forfra? Og skal han så starte i alm klasse imens de visiterer. Sagen er den at der hvor vi bor nu udløber vores lejekontrakt i 2018 så vi ved at vi skal ud og finde noget andet inden da.  Vi har nu fået tilbudt at købe min farmors hus da hun skal på plejehjem. Det har altid været min drøm at overtage det hus, men problemet er at det ligger i middelfart og vi bor i vejen.  Vi er super glade for vejen kommune og jeg har den mest fantastiske sagsbehandler :-) men vi har netop fået bevilget aflastning hver anden weekend og kaj er startet i specialklasse så der er meget at overveje. Jeg kan næsten ikke lade være med at føle at man bliver stavnsbundet når man har børn med særlige behov :-( men hvor ville jeg gerne have det hus :-)  Hvad har i andre gjort, har i valgt bare at blive i kommunen eller er der nogen der har turdet tage springet og må jeg høre hvordan det er gået jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Lone Jakobsen

da vi købte hus for 4½ år siden valgte vi at blive i den kommune hvor min bonus søn gik i skole. vi frygtede nemlig at han skulle skifte skole hvis vi flyttede udenfor kommunen.

jeg tror du kan kontakte kommunen og høre om de samarbejder med den anden kommune, så jeres søn stadig kan få den hjælp han har behov for.

Anmeld

21. oktober 2012

Rikke, Liam & Linus

Er det ADHD han har? 

Jeg vil tro, er ikke sikker, at kommunen som udgangspunkt skal finde et tilbud til ham, når i flytter. Men jeg ved at virkeligheden desværre ikke altid er sådan. Tror sagtens han kan ende op i en almindelig klasse indtil der findes et passende tilbud. Har du snakket med hans/jeres sagsbehandler.

Anmeld

21. oktober 2012

lukaj

Rikke&Liam skriver:

Er det ADHD han har? 

Jeg vil tro, er ikke sikker, at kommunen som udgangspunkt skal finde et tilbud til ham, når i flytter. Men jeg ved at virkeligheden desværre ikke altid er sådan. Tror sagtens han kan ende op i en almindelig klasse indtil der findes et passende tilbud. Har du snakket med hans/jeres sagsbehandler.

ja han har ADHD + generelle indlæringsvanskeligheder og store SI problemer.

jeg prøver at ringe til vores sagsbehandler imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.