Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. marts 2008

gda

Det er blevet varslet fyringsrunde i morgen på arbejde, og jeg frygter at jeg er en af dem. De har allerede nedlagt 50% af min stilling, og resten har min kollega overtaget (indtil jeg kommer tilbage) Jeg har snakket med fagforeningen, og de siger at de tror ikke jeg bliver fyret pga ligebehandlingsloven. Jeg har hørt fra de timelønnes tillidsmand at hvis der sker masse fyringer er man ikke fredet som gravid. Nogle som har prøvet denne situation Knus gitte :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Gitte..

Øv altså hvor er det træls for dig med fyringsrunde. Jeg krydser fingre for dig..:)

Jeg var sygemelt fra mit job på slagteriet pga komplikationer under min graviditet.. Jeg blev sygemeldt ret hurtigt, var ca 3 mdr henne... og var så sygemeldt ind til jeg gik på barsel...

Da der så blev varslet fyringsrunde blev jeg naturligvis bange for at jeg ville være en af dem, pga den lange sygemelding og barsel. Så jeg kontaktede min favforening som sagde til mig at de ikke måtte fyre mig netop fordi det var mens jeg var på barsel.. Og det gjorde de heller ikke.. (L)

Men det kommer jo også lidt an på hvad der står i overenskomsten på din arbejdsplads, med hensyn til graviditet og barsel.. (?) Men rigtig mange steder hedder det sig at man ikke må fyre gravide uanset siturationen. Sådan håber jeg også det er hvor du arbejder..

Alt held og lykke (hvis man kan sige det) jeg håber ikke du er en af dem der skal fyres...

Knus fra Camilla.

Anmeld

14. marts 2008

gda

Nu er fyringsrunden overstået, og jeg her er stadig :D Jeg var nemlig fredet da jeg er gravid.

Så nu må jeg vente og se hvad der sker når min barsel er slut

Anmeld

14. marts 2008

MorCamilla

Jubii... :D Det var da dejligt.. Så må det jo også være nævnt i overenskomsten hvor du arbejder.. :D
Dejligt, dejligt, dejligt....:)

Anmeld

14. marts 2008

Natasja

Hvis de fyrer dig så gå til din fagforening og kør en sag.. Du er MEGET godt stillet som gravid!

Anmeld

14. marts 2008

Munder

Hvor er det rart, med et lyspunkt i en grim situation.

Jeg håber for din arbejdsplads, at ledelsen er gode til at håndtere det psykiske efterspil der kommer efter en fyringsrunde, så det er en god arbejdsplads du kommer tilbage til efter endt barsel. (hvis du altså er startet på barsel;) )

8D Dorte

Anmeld

15. marts 2008

gda

Hej Dorthe

Jeg starter først på barsel 17 april hvis jeg ikke bliver sygemeldt igen. Så tiden indtil bliver ikke rar, da vi har måtte sige farvel til mange gode kollegaer. Min afdelingen miste 2 personer. 1 bliver flyttet til en anden afdeligen, og 1 stopper 31/8-08.
Min virksomhed har altid været god til at hjælpe folk videre med en masse kursur, og dem som er tilbage får den støtte de har brug får.
Vi ved alle godt at hvis vi skal overleve var dette nødvendigt, men det er aldrig sjovt

Anmeld

15. marts 2008

Pia.

Gitte D. Andersen skriver:

Nu er fyringsrunden overstået, og jeg her er stadig :D Jeg var nemlig fredet da jeg er gravid.

Så nu må jeg vente og se hvad der sker når min barsel er slut

Dejlig nyhed... havde tænkt på dig... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.