2 x barsel på et studie? Erfaring søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.746 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

JH12

Jeg er pt på Barsel, og skal starte op igen til foråret på mit studie.

Jeg mangler stadigvæk 3 år af mit studie, men kæresten og jeg har snakket om at få barn nummer 2 i 2014.
Hvilket ville betyde jeg vil komme til at skulle på endnu en barsel i samme studie.

Må man det, altså 2 barsler på et og samme studie? Og kan man stadig få SU? Og kan det egentlig overhovedet lade sig gøre på en su ( farmand har fast arbejde)

Nogle erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

JH12

Slet ingen

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Det må du gerne (: 

jeg går selv på barsel igen her til febuar  

Anmeld

21. oktober 2012

M (:

Jeg mangler stadigvæk 3 år af mit studie, men kæresten og jeg har snakket om at få barn nummer 2 i 2014.
Hvilket ville betyde jeg vil komme til at skulle på endnu en barsel i samme studie.

Må man det, altså 2 barsler på et og samme studie? Og kan man stadig få SU? Og kan det egentlig overhovedet lade sig gøre på en su ( farmand har fast arbejde)

Nogle erfaringer?

Jeg ved, at Stjernholm87 (og vist også FrøkenJ ) næsten er på vej på barsel for 2. gang under samme studie, så du kan evt. spørge hende/dem om de mere præcise regler?

Anmeld

21. oktober 2012

Tvebakken

Joyce1986 skriver:

Nogle erfaringer?

Hejsa,
Jeg fik 2 børn under studiet - den bedste beslutning ever (men vil man ikke altid sige det om ens egne af slagsen

Og nu til dine spørgsmål, ja, du kan godt få su til 2 børn på samme studie, jeg fik begge mine på kandidat delen af min uddannelse, som jo er en og samme. Modsat bachelorgrad, der jo er selvstændig.

For os kunne det kun lade sig gøre økonomisk ved at jeg tog su lån, selvom min mand havde alm. Fuldtidsarbejde, men man ville sikkert kunne spare sig til det, hvis man ikke ønsker lån.

Jeg havde enormt nemt ved at finde arbejde efterfølgende (slutningen af 2008), ogonier tror da selv på, at det havde en positiv effekt, at jeg allerede havde 2 børn. Og hvor har man vare SÅ meget mere tid, når man er studerende, end når man har fuldtidsjob (sådan var det i hvert fald for mig).
Jeg ville vælge det samme til hver en tid igen, så jeg kan kun sige go for it, hvis det er det, I ønsker, det kan bestemt godt lade sig gøre.

Anmeld

21. oktober 2012

M (:

Joyce1986 skriver:

Nogle erfaringer?

Se evt. ekspertsvaret på min-mave.dk her

Anmeld

21. oktober 2012

JH12

Tvebakken skriver:

Hejsa,
Jeg fik 2 børn under studiet - den bedste beslutning ever (men vil man ikke altid sige det om ens egne af slagsen

Og nu til dine spørgsmål, ja, du kan godt få su til 2 børn på samme studie, jeg fik begge mine på kandidat delen af min uddannelse, som jo er en og samme. Modsat bachelorgrad, der jo er selvstændig.

For os kunne det kun lade sig gøre økonomisk ved at jeg tog su lån, selvom min mand havde alm. Fuldtidsarbejde, men man ville sikkert kunne spare sig til det, hvis man ikke ønsker lån.

Jeg havde enormt nemt ved at finde arbejde efterfølgende (slutningen af 2008), ogonier tror da selv på, at det havde en positiv effekt, at jeg allerede havde 2 børn. Og hvor har man vare SÅ meget mere tid, når man er studerende, end når man har fuldtidsjob (sådan var det i hvert fald for mig).
Jeg ville vælge det samme til hver en tid igen, så jeg kan kun sige go for it, hvis det er det, I ønsker, det kan bestemt godt lade sig gøre.

Tusind tak for svar ..

Vi har selv tænkt på at jeg ville kunne få mere tid med børnene mens jeg studiere, frem for hvis jeg havde fuldtids arbejde.
jeg ville også have meget mere ferie ..

Jamen så er det ikke det der kommer til at bremse os

Anmeld

21. oktober 2012

JH12

M (: skriver:

Se evt. ekspertsvaret på min-mave.dk her

Tusind tak

Anmeld

21. oktober 2012

JH12

Lahn11 skriver:

Det må du gerne (: 

jeg går selv på barsel igen her til febuar  

Fedt kan du hænge sammen for jer økonomisk?

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Joyce1986 skriver:

Fedt kan du hænge sammen for jer økonomisk?

Det kan det godt ja

men kun fordi at manden også er på su og vi jo derfor får mere i tillæg.. Ellers havde su lån nok ikke kunne undgås  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.