ang rygmarvsbedøvelse og lavt blodtryk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

celkt

havde lige en aha-tanke her forleden dag. Vi var ovre for at se min lille nevø på sygehuset, og mens vi så sad og beundrede vidunderet, snakkede jeg jo fødsels forløbet igennem med min svigerinde. Hun er en lidt kraftig pige med et bmi på over 30, og havde derudover udviklet for højt blodtryk under graviditeten. Så de anbefalede hende en rygmarvsblokade under fødslen, fordi den ville sænke hendes blodtryk!!

Det har jeg aldrig hørt før. Men det forklarer hvorfor jeg var lige ved at besvime på operationsbordet, da jeg fik kejsersnit med den første. Jeg har nemlig altid, også som gravid og højgravid et ret lavt blodtryk, normalt omkring 115/65 og i uge 41+5 var det 125/75, med plus 15 kg i ren væske i kroppen... ;-)

Jeg undrer mig bare over at der ikke var noget, der så det komme dengang og lige advarede mig. Jeg troede sku' da jeg var ved at dø på briksen....

Men okay, man skal jo lære så længe man lever... hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Carl-Emil's mor

celkt skriver:

havde lige en aha-tanke her forleden dag. Vi var ovre for at se min lille nevø på sygehuset, og mens vi så sad og beundrede vidunderet, snakkede jeg jo fødsels forløbet igennem med min svigerinde. Hun er en lidt kraftig pige med et bmi på over 30, og havde derudover udviklet for højt blodtryk under graviditeten. Så de anbefalede hende en rygmarvsblokade under fødslen, fordi den ville sænke hendes blodtryk!!

Det har jeg aldrig hørt før. Men det forklarer hvorfor jeg var lige ved at besvime på operationsbordet, da jeg fik kejsersnit med den første. Jeg har nemlig altid, også som gravid og højgravid et ret lavt blodtryk, normalt omkring 115/65 og i uge 41+5 var det 125/75, med plus 15 kg i ren væske i kroppen... ;-)

Jeg undrer mig bare over at der ikke var noget, der så det komme dengang og lige advarede mig. Jeg troede sku' da jeg var ved at dø på briksen....

hmm har du noget lægeligt dokumentation på dette for det har jeg aldrig hørt om og jeg har lavt blodtryk og alle dage haft det havde 105/60 da jeg blev målt da jeg ankom på hospitalet og det er helt i normalen for mig og der ville de da kaste det på mig med det samme hvor jeg var ved at gå helt kold og sagde det måtte vente så forstår ikke lige sammenhængen for jeg var altså ikke ved at gå til da jeg fik det

Anmeld

21. oktober 2012

celkt

kun hvad min svigerinde har sagt, at de fortalte hende... og det hjalp vist også på hendes blodtryk under fødslen..

Men måske virker det ikke på alle, eller måske finder der forskellige medler de kan sprøjte ind, hvad ved jeg... 

Anmeld

21. oktober 2012

LSM

celkt skriver:

Da jeg fødte min søn for knap 3 måneder siden havde jeg da jeg kom til fødegangen meget højt blodtryk 169/109 normalt ligger det 125/75
Jordemoderen sagde at hvis ikke det faldt af sig selv, anbefalede hun mig kraftigt at få lagt en epi-blokade da det højest sandsynlig ville få mit BT til at sænke en anelse

Så ja synes da det er lidt mærkeligt de ikke lige informere om det i din situation

Anmeld

21. oktober 2012

SussieThyssen

celkt skriver:

Jeg spekulerer nu mere over 2 ting.

Men jeg ved ikke så meget om, hvad rygnarvsbedøvelsen indeholder, men hvis den indeholder adrenalin, som al lokalbedøvelse normalt gør, så vil jeg nærmere tro, at det er det du har reageret på, eller at du ganske enkelt havde en allergisk reaktion.

Jeg ved bare, at hvis jeg ikke får specialbedøvelse og uden adrenalin, så reagerer jeg på samme måde, og mit blodtryk er ikke for lavt, men har prøvet det hos tandlægen flere gange før man fandt ud af det, samt da jeg skulle have et keglesnit for nogle år siden, og fik det lavet i lokalbedøvelse.

Anmeld

21. oktober 2012

celkt

SussieThyssen skriver:

Jeg spekulerer nu mere over 2 ting.

Men jeg ved ikke så meget om, hvad rygnarvsbedøvelsen indeholder, men hvis den indeholder adrenalin, som al lokalbedøvelse normalt gør, så vil jeg nærmere tro, at det er det du har reageret på, eller at du ganske enkelt havde en allergisk reaktion.

Jeg ved bare, at hvis jeg ikke får specialbedøvelse og uden adrenalin, så reagerer jeg på samme måde, og mit blodtryk er ikke for lavt, men har prøvet det hos tandlægen flere gange før man fandt ud af det, samt da jeg skulle have et keglesnit for nogle år siden, og fik det lavet i lokalbedøvelse.

tror nu godt jeg kan tåle adrenalin, mor, for har da altid kunnet tåle de ting, de har stukket i mig. Og med alle mine ture på skadestuen gennem tiden, er det blevet til en del...

Anmeld

21. oktober 2012

SussieThyssen

celkt skriver:

tror nu godt jeg kan tåle adrenalin, mor, for har da altid kunnet tåle de ting, de har stukket i mig. Og med alle mine ture på skadestuen gennem tiden, er det blevet til en del...

Tja...du har nok ret, men så kan det jo også være en kombination af mange ting på en gang, stess, lavt blodtryk, lav sukkerballance osv. osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.