Plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Lenea

Hej "januarpiger"..

jeg er førstegangsgravid og derfor fuldstændig uviden om alt det der sker i min krop for tiden

jeg har haft plukkeveer siden uge 17-18 ca. De gør ikke ondt, men maven bliver stenhård. Har læst mig til at det er helt normalt, hvilket jeg selvfølgelig tror på.. de sidste par uger er de selvfølgelig taget til og jeg får meget hurtigt sidestik/smerter i maven, bare jeg går en tur. Plukkeveerene kommer faktisk ofte selvom jeg bare ligger i sofaen og det undre mig lidt...

Vil i dele ud af jeres oplevelser/erfaringer?

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

2babygirls

Lenea skriver:

Hej "januarpiger"..

jeg er førstegangsgravid og derfor fuldstændig uviden om alt det der sker i min krop for tiden

jeg har haft plukkeveer siden uge 17-18 ca. De gør ikke ondt, men maven bliver stenhård. Har læst mig til at det er helt normalt, hvilket jeg selvfølgelig tror på.. de sidste par uger er de selvfølgelig taget til og jeg får meget hurtigt sidestik/smerter i maven, bare jeg går en tur. Plukkeveerene kommer faktisk ofte selvom jeg bare ligger i sofaen og det undre mig lidt...

Louise

Mener først mine kom selvom jeg lå på sofaen efter uge 32 og de gjorde ikke ondt, men det var pænt træls at maven konstant var hård.

Er I uge 26 nu, og synes ikke rigtig jeg får plukveer., i hvert fald ikke på samme måde som sidst. Men nu sidder min moderkage også udad til denne gang, så det er mest om morgenen jeg rigtig kan mærke og se min plukveer.

Anmeld

22. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Lenea skriver:

Hej "januarpiger"..

Louise

Min moderkage sidder også ud af til så kan måske ikke mærke de plukkeveer på samme måde, men fik da i dag af vide, at hvis de gør lidt ondt så er det kroppens måde at fortælle dig at du skal slappe mere af og sætte tempoet ned 

Anmeld

22. oktober 2012

Lenea

Ja.. Jeg synes bare det er så svært at læse signalerne.. Altså hvilke der er ok og hvilke der er "fare"signal...

jeg skal til JM d. 30, så må jeg tale med hende om det...

Anmeld

15. december 2012

Frk. Jensen

Jeg er ikke læge eller JM, men jeg er idag 35+3 og mærkede de første plukveer omkring uge 20.

Jeg har nu for anden gang blærebetændelse og det kan også give en øget mængde plukveer. Desuden har jeg  haft et udbrud af hæmolytiske streptokokker, som også kan give flere plukveer. Begge ting er opdaget ved at jeg gik til lægen og fik lavet en urinprøve og begge ting får man penicillin for.

Det er ikke fordi jeg vil gøre nogle nervøse. Men har man tiltagende plukveer synes jeg, at man skal blive tjekket hos lægen. (og det vil både læge og JM også sige).

SÅ længe plukveerne ikke gør ondt og ikke er regelmæssige skulle der ikke være noget "galt", men bliv tjekket er mit råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.