Tobleronecreme ?????? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.680 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

mybaby-girl

Skal lave en kage til min søns 2 års fødselsdag for første gang en anderledes kage ...

Regner med at bruge købe lagkagebunde, med noget jordbærmousse og så tobleronecreme, men den tobleronecreme opskrift jeg har fundet på nettet, står der at jeg skal bruge 300-400g toblerone chokolade (det er jo de helt store chokolader?!)

og så en ½ liter piskefløde til en alm lagkagestrs kage - kan det passe ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Den lykkelige

Jeps..
Jeg bruger 2,5 dl fløde og 200 gram toblerone..
Held og lykke med projektet..

Anmeld

20. oktober 2012

Mette.

mybaby-girl skriver:

Skal lave en kage til min søns 2 års fødselsdag for første gang en anderledes kage ...

Regner med at bruge købe lagkagebunde, med noget jordbærmousse og så tobleronecreme, men den tobleronecreme opskrift jeg har fundet på nettet, står der at jeg skal bruge 300-400g toblerone chokolade (det er jo de helt store chokolader?!)

og så en ½ liter piskefløde til en alm lagkagestrs kage - kan det passe ????

Jeg plejer kun at bruge 200 gram chokolade til 1/4 piskefløde til en almindelige lagkage.

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Den lykkelige skriver:

Jeps..
Jeg bruger 2,5 dl fløde og 200 gram toblerone..
Held og lykke med projektet..

Åh mange tak for svar

Det lyder meget bedre i mine ører

Og tak - glæder mig også til at se hvordan den bliver

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Mette. skriver:

Jeg plejer kun at bruge 200 gram chokolade til 1/4 piskefløde til en almindelige lagkage.

Oka, lyder også fornuftigt

Anmeld

20. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har lige den anden lavet noget på denne måde. 200 g toblerone og 1/2 L fløde, puttets i en gryde. Varm til chokoladen er smeltet. Hæld det i en skål og stil på køl i køleskabet. Når det er koldt, piskes det bare som alm flødeskum. Ved ik om det er sådan noget du tænker på?? Og ps man ku sagtens bruge mere toblerone vh stine

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

StineW79 skriver:

Jeg har lige den anden lavet noget på denne måde. 200 g toblerone og 1/2 L fløde, puttets i en gryde. Varm til chokoladen er smeltet. Hæld det i en skål og stil på køl i køleskabet. Når det er koldt, piskes det bare som alm flødeskum. Ved ik om det er sådan noget du tænker på?? Og ps man ku sagtens bruge mere toblerone vh stine

den opskrift jeg har her er 300-400g toblerone ½ liter piskefløde .

chokoladen smeltes over vandbad skal afkøles og så piskes fløden og så bliver det samlet forsigtigt ...

Anmeld

20. oktober 2012

StineW79

mybaby-girl skriver:

den opskrift jeg har her er 300-400g toblerone ½ liter piskefløde .

chokoladen smeltes over vandbad skal afkøles og så piskes fløden og så bliver det samlet forsigtigt ...

Det andet med at smelte det sammen var virkelig super nemt. Syntes altid jeg får varmet chokoladen for meget i et vandbad, så det bliver grynet. Så øv! Vh stine

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

StineW79 skriver:

Det andet med at smelte det sammen var virkelig super nemt. Syntes altid jeg får varmet chokoladen for meget i et vandbad, så det bliver grynet. Så øv! Vh stine

nå oka .. jeg må lig se hva jeg gør torsdag når jeg skal lave det

Anmeld

20. oktober 2012

StineW79

mybaby-girl skriver:

nå oka .. jeg må lig se hva jeg gør torsdag når jeg skal lave det

Ellers må du lave en tester inden  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.