Englebisse skriver:
Jeg var bange for det tog længere tid. Det lyder til det nok skal gå ok. Nogle har nemlig sagt de ikke må være alene hjemme før de har boet hos en i 3 uger. Det synes jeg lyder voldsomt længe!!?
Det folk formentlig har ment er at man ikke skal begynde på arbejde og være væk 8 timer om dagen allerede få dage efter man har fået hvalpen... Som de andre siger så kan du efter et par dage starte med træningen, men gør det i små trin... Ikke noget med en time ad gangen i starten. I starten skal det bare være 1 minut et par gange om dagen, efter et par dage sætter du det op til 2-3 min i et par dage, så sætter du det op til 5-10 min ad gangen...
Kig på din hund og se hvordan den reagerer når du går og når den er alene... Hyler den og er helt umulig, så skal du gå langsommere frem, men lader den til at være upåvirket kan du godt sætte tiden lidt op og gå lidt hurtigere frem... Det vigtigste er at se og høre på hunden hvordan den har det...
Og lad være med at gøre det til et stort nr at du går, lad som om det er det mest naturlige i verden, bare lige sige farvel og så gå.. ikke noget med "nårh pusse nusse, nu går mor fra dig og du skal være helt alene, hvor er det synd for dig..." 
Jeg vil foreslå at man bruger 2-3 uger på alene hjemme træning for at være helt sikker på at hunden har det godt med at være alene... Og sørg for den har lidt legetøj at hygge sig med, men ikke noget den nemt kan bide i stykker og få galt i halsen, heller ikke nogle tyggeben med knuder for enderne, der også kan sætte sig fast i halsen... Men ellers noget fint legetøj, evt smid et par godbidder ud på gulvet som den skal lede efter, så den er aktiveret lidt, så bliver den også træt og falder i søvn hurtigere mens den er alene... Bare et forslag, men prøv dig lidt frem 
(og gem alt væk som den ikke må bide i eller ødelægge!!
)
Og tillykke med hvalpen 
Anmeld