når far rejser til udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.661 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

damp82

hej

skriver fordi jeg har brug for at lufte en masse tanker og følelser, og måske støde på nogle gode råd eller en der har prøvet lignende selv.

i aug 2008 gik min kæreste og jeg fra hinanden. på det tidspunkt havde vi været sammen i næsten 7 år.
i 2005 fik vi endnu en søn, (kresten). han er idag næsten 4 år. en rigtig guldklump.

ca 2 mdr efter vi gk fra hinanden rejste min eks til usa på ferie, for at møde en pige, som han havde snakket med over nettet. og i nov måned var hun med hjemme på besøg hos min eks svigerfamilie. det var hun i 14 dage, hvorefter de begge rejste til usa for at bo og blev gift en uge efter de kom dertil.
siden den dag dag har min søn ikke set sin far.

14 dage senere modtager jeg en email fra min eks (morten) som skriver at han savner kresten og gerne så at hans søn kom over og boede hos ham og hans kone i usa, i 2 år.
og da jeg valgte at modsætte mig dette lukkede han fuldstændig af. jeg fik hade emails både fra ham og hans familie om hvor latterlig de synes jeg var og kom med beskyldninger til at jeg er en dårlig mor osv.
ja på et tidspunkt gik det så galt at min eks svigerinde og min søns farfar meldte mig til kommunen , der kome så en på besøg og der var intet at sætte en finger på. så den sag er afsluttet , men hold kæft hvor blev jeg vred.
 det sidste jeg hørte fra min eks svigerfamilie var en truende email, hvori de skrev at de ville slette min mail og tlf. nr og at hvis de skulle se kresten, ville de kun se ham uden mig (no way )

og nu snakker min søn med sin far ca 1 gang hver 6 uge, når hans far endelig ringer. og så er det jo klart at jeg har en søn som er sur og reagerer negativt på sin far.

så lige nu venter på at lavinen i statsamtet skal rulle og vi kan komme i retten om forældremyndigheden(som jeg har søgt)

hvad pokker skal man sige når ens dreng kommer og siger at far er dum, far elsker ikke mig, jeg hader far, osv og han næsten hver gang han har snakket med far raserer hele sit værelse og kaster med ting råber og skriger.

forstår ikke hvordan nogen kan rejse så langt væk fra deres barn.....

please tanker, meninger og råd søges

en mor til en forladt dreng....

-diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Balderson

Du må forklarer din søn, at det er ok at være vred og sur på sin far, men at hans far elsker ham over alt på jorden alligevel...

Det er selvfølgelig svært for din søn at forstå, han er jo trodsalt ikke så gammel..

Men du må gøre dit bedste...

Med hensyn til hvordan dine x-svigerfamilie opfører sig over for dig, kan jeg kun ryste på hovedet af.. Husk at gemme alt hvad de skriver af mail og sms til dig.. Så har du det som bevis, hvis du forstår...

Jeg synes du gør det rette.. jeg ville heller aldrig gå med til at min søn flyttede til usa, uanset hvor længe...

Det er det valg din x-kærste har valgt og synes bestemt ikke det skal gå ud over jer 2...

Husk også at gemme alt hvad din x-kærste skriver til dig af mail.. I tilfælde af at du kan bruge det i statsamtet..

Jeg havde også uden tvivl søgt om fuldforældremyndighed...

Jeg mener faktisk ikke at din x-kærste har krav på at have fælles, når han har valgt at bosidde sig i et andet land.. Han kan på ingen måder stå til rådighed eller være fælles om div. beslutninger omkring jeres søn...

Håber det kommer til at gå godt for dig og din søn...

Anmeld

28. maj 2009

SaNiNa

Puha sikke en omgang du må gemmen lige nu, kan godt forstå du har valgt at søge hele forældremyndigheden over jeres søn...

Har har ikke så meget forstand på det kun sige som Balderson har skrevet at du skal huske at sige til sin søn at hans far elsker ham, for det er jeg helt sikker på han gøre osse selvom han ikke ringer hverdag.

ang din x svigerfamilie så luk af og lad være med at tage det til dig som de fyrer af men gem alle beviser hvis du skulle få brug for dem.

Nå det jeg egenlig lige ville bare at ønske dig held og lykke i retten til den tid, og håber vi hører mere om denne sag.

Kæmpe

Anmeld

28. maj 2009

KarinaIda

Sikke en situation du sidder i lige nu... Det er så utrolig meget synd for din søn og dig!! Føler virkelig med jer, og kan godt forstå I er sure, ulykkelige osv...

Men det du skal sige til din søn, er, at hans far elsker ham uanset hvor han bor i landet, men ja, det er bestemt trist for en så lille dreng der savner sin far utrolig meget, at han skal føle de ting han gøre om sin far...
Det er jo tydeligt og mærke at han føler sig utrolig meget svigtet af sin far, og han mangler ham...

Hvad ang din eks og hans familie, der er det jo ikke særlig nemt og lukke af som Sanne skriver du skal.. Og det vil det aldrig komme til og være, for det rammer jo ikke kun dig, men også din søn.. Efter min mening, skal du bestemt ikke ignorere de ting, som de skriver til dig, det er bestemt noget du skal gå videre med, for de skal ikek bare tro de kan true dig til alt muligt, og aflevere din søn.. De er jo helt og aldeles udenom nu, at de ikke får deres søn/barnebarn at se nu, med alt det de har skrevet til dig!!

Jeg tror bestemt også det vil være meget hårdt og svært for din søn, hvis han en dag skulle tilbringe en dag sammen med sin far og hans familie, når nu han føler sig så svigtet....

Håber virkelig på det bedste for jer, og at du vinder den fulde forældremyndighed over ham.. for det fortjener både din søn og dig, men ikke mindst din eks, for han er bestemt selv skyl di den situation I alle er i nu!!
Husk for guds skyld og gemme alt det de har skrevet til dig i mail og på sms, så du kan bruge det i statsamtet mod ham og hans familie!!

Håber og høre mere fra dig, når det hele nærmer sig!!

De kærligste knus og tanker herfra....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.