Først og fremmest undskylder jeg på forhånd hvis det ikke er under den rigtige kategori, men det er nok her jeg kommer tættest på min problemstilling.
Sagen er den at min datter på knap 3 år, har været under noget udredning i sin børnehave hos en fysioterapuet da pædagogerne igennem længere tid udviste bekymring for hendes grov motorik, jeg har alle dage ikke været enige med deres store bekymring, da jeg blot ser en pige som er lidt mere forsigtig end gennemsnittet, men som kan det hun skal kunne med de jævnaldrene.
Hun fik udført en bali test for et par måneder siden, som skulle gå ind og måle på både hendes fin motoriske og det grov motoriske, hendes fin motoriske evner var helt aldersvarende, og derfor var der ingen bekymringer på den front, men det grov motoriske blev hun sat til at være på alder med et barn på 16 mdr. det er 1½ år de har sat hende tilbage hvilket jeg finder meget voldsomt, da hun altså både kan gå, løbe, hoppe, kravle, gynge, rutche, klatre mv, ja hun er forsigtig og man skal heppe lidt ekstra på hende engang imellem.
Nå men fysioterapueten ville henvise hende videre til en special børnelæge, for yderligere udredning, men fyssen kunne et give mig nogle eksempler på hvad der kunne være galt siden hun bliver sat så meget tilbage.
Så mit spørgsmål til jer, har i selv prøvet noget lignende, og i såfald hvad fejlede jeres barn?
Jeg mener jo selv at hvis der er noget galt, så er det måske manglende selvtillid og tro på at hun godt kan, uden at falde og slå sig.
Anmeld