Chel1992 skriver:
Ja jeg er ved at rive håret ud på mig selv... Hvordan lærer man børn at behandle dyr ordentligt?!
Min kæreste og jeg har en fantastisk dejlig 4 årig kat en rigtig hygge trold, som jeg har bragt med ind i forholdet og han er rigtig god ved børn han gør dem aldrig noget uanset hvordan de behandler ham. Hvilket kan være praktisk for helt små børn der ikke ved hvordan dyr skal behandles endnu.
Desværre har jeg det rigtig svært ved at vi ikke kan få kærestens pige til at forstå hvordan man er ordentlig overfor katten.. Hun elsker ham dog over alt på jorden og vil bare rigtig gerne lege med ham... Er nød til at være over dem hele tiden at følge efter katten fordi hun følger efter ham over alt. Hvis vi ikke kigger, lukker hun ham inde på værelset og trænger ham op i en krog, og vil lege med ham rimelig voldsomt nogen gange og hvis han står i vejen hiver hun ham i halen, og så sent som for 4 dage siden havde jeg lagt og læst og hun havde siddet og leget stille med ham og pludselig ser jeg at hun har fået fat i en af de der cykel elastikker (hvor fra ved jeg ikke) og er igang med at presse den ene krog ind i munden på den stakkels kat
!! Nåede først hen og fik hevet hende fra ham da hun havde presset den ind i munden på ham..
Hun høre ikke efter hvis man beder hende om at være ordentlig ved ham :/ Bliver rigtig ked af det for synes det er synd for ham at han skal behandles på den måde.. Og han forsvare sig ikke.. Han kunne aldrig finde på at gøre nogen noget og slet ikke børn..
Har virkelig brug for rigtig gode råd..?????!
Kærestens pige har kendt katten siden februar i år.. Hun bliver 5 til jul.

Hvis hun er 5 år, så er det så sandelig på tide at hun lærer hvordan man behandler dyr.
Selv mit barnebarn på knapt 2 år, ved hvordan man behandler dyr, at det er "ah-ah" og man ikke må tage hårdt på dem.
Så tag barnet og sæt dig ned med hende og forklar hende at dyr kan tage skade af at blive behandlet og taget på forkert.
Spørg hende hvad hun ville synes om at blive hevet hårdt i armen eller håret, eller hvad hun ville synes om at blive hevet væk fra sin mad, eller vækket når hun sov.
Fortæl hende også, at du ganske enkelt ikke vil have, at hun leger med den på de måder hun vil lege på, men vis hende i stedet, hvordan man leger med en kat, med dens legetøj, og forklar hende, at hvis den ikke gider, så gider den ikke, og så er det bare ærgerligt.
Hun er 5 år gammel, og er rigeligt stor til at forstå det. Og kan hun ikke respektere det, så er det timeout på værelset, hvis hun overskrider reglerne.

Kærligst
Sussie