Studie, barsel og su...jeg er forvirret??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har læst og læst på su.dk, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det!

Sagen er, at jeg har termin først i juni 2013. Mit semester slutter uheldigvis først 30 juni.

Altså hvad så med min barsel, eller barselsklip på su??

Skal jeg studere lige til den dag jeg føder for at være berettiget til barselsklip??

Under mine 2 forgangne graviditeter har jeg lidt af meget svær bækkenløsning, det har skyltes mit fysiske arbejde, som jeg heldigvis ikke har nu jeg studerer, men hvad nu hvis det skidt bryder op til sidst i min graviditet, kan man så stadig få barselsklip, selvom man er sygemeldt??

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

MissTas

Anonym skriver:

Jeg har læst og læst på su.dk, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det!

Sagen er, at jeg har termin først i juni 2013. Mit semester slutter uheldigvis først 30 juni.

Altså hvad så med min barsel, eller barselsklip på su??

Skal jeg studere lige til den dag jeg føder for at være berettiget til barselsklip??

Under mine 2 forgangne graviditeter har jeg lidt af meget svær bækkenløsning, det har skyltes mit fysiske arbejde, som jeg heldigvis ikke har nu jeg studerer, men hvad nu hvis det skidt bryder op til sidst i min graviditet, kan man så stadig få barselsklip, selvom man er sygemeldt??

Tak

du skal studerer indtil man normalt går på barsel og det er vist 8 uger før termin man har ret til barsel.

Hvis du får problemer under din graviditet skal du gennem lægen og din skole for at blive sygemeldt og så er du stadig SU berettiget selvom, det er før din barsel reelt starter

jeg selv blev sygemeldt i uge 18, så gik hjemme fra uge 18 og til min barsel slutter i februar hvor min datter er 1 år jeg har fået alm. SU hver måned siden jeg blev sygemeldt