Amning forgifter din baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Urban.dk

Nybagte mødre får i dag at vide, at de helst skal amme i mindst et halvt år. Men modermælken overfører farlige kemikalier til din baby, og derfor er det en god idé at stoppe efter fire måneder, siger ekspert.

Amning forgifter din babyLængere tids amning kan give dit lille barn større risiko for kræft og hjertesygdomme senere i livet. Derfor er det en god idé at stoppe amningen, når din baby er fire måneder gammel. Sådan siger miljøkemiker Allan Astrup Jensen. Han har forsket i modermælksforgiftning i 30 år .

Gennem modermælken overfører en mor farlige kemikalier fra sig selv til barnet. Babyen får kemikalier fra moderen fra første dråbe modermælk, men mælken indeholder også mange sunde ting.

"Derfor skal man selvfølgelig amme i begyndelsen. Men efter fire måneder har barnet fået de fleste af modermælkens fordele, så hvorfor ikke stoppe der og minimere farlige kemikalier i babyen?" spørger Allan Astrup Jensen.

Ved fire måneder har babyen samme koncentration af kemikalier i blodet som moderen. Yderligere amning vil derfor give baby en kemisk cocktail, som barnet vil have i kroppen stort set resten af livet, medmindre det er en pige, der som voksen vil overføre dem til sine egne børn gennem modermælken.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Jordbærpigen

Hvad bliver det næste vi skal passe på med??

Anmeld

28. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja som kommende mor kan man da godt nok blive snot-forvirret.

Den ene dag skal man amme i fulde 12 måneder, andre steder er det nok med 6 måneder.

Og nu må man kun amme i 4 måneder....

Hvad skal man så reelt gøre?? 

Anmeld

28. maj 2009

Pia

RikkeØ skriver:

Ja som kommende mor kan man da godt nok blive snot-forvirret.

Den ene dag skal man amme i fulde 12 måneder, andre steder er det nok med 6 måneder.

Og nu må man kun amme i 4 måneder....

Hvad skal man så reelt gøre?? 

Du skal gøre det der kommer til og fungere for dig..
Selv venter jeg min lille datter her hver dag det skal være nu ( hvis hun altså gider komme ud )
Min første datter ammede jeg i 3½¨månede, så ville hun ikke ammes mere..
Og min amning den gang forløb ikke uden problemer..
jeg vil selvfølgelig gøre alt hvad jeg kan for at det hele bare køre denne gang..
Men om jeg ammer 1 månede 6 måneder eller et helt år, det er helt ligegyldigt for mig..
det der er vigtigste for mig er at min barn får den mad hun skal have og så vælger jeg osg se stort på alle de der gode råd, som jeg lige i denne situation kun syntes gør en forvirret og ikke en dyt andet...

Pia.

Anmeld

28. maj 2009

Pia

Jane84 skriver:

Hvad bliver det næste vi skal passe på med??

At trække vejret  LOL

Anmeld

28. maj 2009

Cris

Der har været længe siden jeg har hørt så noget vrøvl!!!!!!! Self. gør man det, for alt hvad vi putter i munden og på håret og huden kommer der i mælken (man husker at passe meget på, mens man er gravid, men ikke så meget mens man ammer) Men tror man ikke, at man få ingen kemikalier i MME????? Masser! Selv om de er økologisk! Og med mindre man spiser og man bruger produkter som er 100% økologisk, der vil altid være mange kemikalier i huset!!! Noget pjat fra de stor MME producenter som skal blive ved med at sælge. I skal gøre, hvad I synes det er bedst for jeres baby og MM er altid godt! Og husk at passe på jer!

Anmeld

28. maj 2009

Jordbærpigen

lige præcis. Så længe man er opmærksom på hvad man spiser og putter på huden når man ammer, ja så kan jeg ikke se noget problem i at amme i 6 måneder.. Synes det er noget pjat.

Anmeld

28. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Spiser så vidt muligt kun økologisk. Og er meget opmærksom på parfume, parabener etc.

Så mon ikke det er samme blanding inde i maven som udenfor?

Anmeld

28. maj 2009

Jordbærpigen

RikkeØ skriver:

Spiser så vidt muligt kun økologisk. Og er meget opmærksom på parfume, parabener etc.

Så mon ikke det er samme blanding inde i maven som udenfor?

Lige præcis. Jeg bruger også kun Derma og andre cremer uden parabener og parfume. Efter at vi er gået igang med "mission baby" er jeg blevet meget opmærksom på at undgå parabener, parfume, forarbejdet mad osv. Bruger heller ikke selv fx. hårspray osv. i særlig store mængder mere.

Anmeld

28. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg kan anbefale saltvandspray fra Føtex, Hairdo hedder den vist.

Den er perfekt til alle frisurer (næsten) og så er den helt fri for alle de grimme grimme tilsætningsstoffer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.