Springe over sosu-hjælper udd. og direkte på sosu-ass. udd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.710 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen der har prøvet at springe over Social- og sundhedshjælper uddannelsen og springe direkte ud i Social- og sundhedsassistent uddannelsen? -Selvfølgelig med min. 12 måneders erhvervserfaring.

Er det enormt hårdt at tage assistent uddannelsen?

Er det klogest at tage hjælper uddannelsen først mht. erfaring m.m.?

Kom med jeres gode råd og erfaringer hvis i har nogle

Hilsen en der ikke helt ved om hun tør at springe ud i assistent uddannelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

kiwiol

Jeg tog assistenten uden hjælper uddannelsen.
Om det er svært/hårdt kommer nok an på hvor boglig man er.
Jeg syntes ikke det var hverken svært eller hårdt.

Hvad siger skolen? Har hørt at de stoppede med at tage folk direkte ind på assistenten .. vist pga. manglende praktikpladser, så kun dem der havde hjælperen ville komme i betragtning.. Men ved ikke om det er korrekt.

Jeg var ledig i 3 mdr. efter endt uddannelse (lige da krisen var på sit højeste) og så fik jeg arbejde som assistent.

Har nok ikke så mange gode råd..  Hvis du kan starte på den og har mod på det.. så gør det

Anmeld

17. oktober 2012

christinak

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet at springe over Social- og sundhedshjælper uddannelsen og springe direkte ud i Social- og sundhedsassistent uddannelsen? -Selvfølgelig med min. 12 måneders erhvervserfaring.

Jeg kom direkte ind på assistenten, jeg havde en gymnasiel uddannelse og en halv pædagog uddannelse og jeg synes bestemt ikke det var svært 

Anmeld

17. oktober 2012

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Jeg tog assistenten uden hjælper uddannelsen.
Om det er svært/hårdt kommer nok an på hvor boglig man er.
Jeg syntes ikke det var hverken svært eller hårdt.

Hvad siger skolen? Har hørt at de stoppede med at tage folk direkte ind på assistenten .. vist pga. manglende praktikpladser, så kun dem der havde hjælperen ville komme i betragtning.. Men ved ikke om det er korrekt.

Jeg var ledig i 3 mdr. efter endt uddannelse (lige da krisen var på sit højeste) og så fik jeg arbejde som assistent.

Har nok ikke så mange gode råd..  Hvis du kan starte på den og har mod på det.. så gør det

Må lige få undersøgt om de er stoppet med at tage direkte ind på ass. udd. inden jeg tager beslutter mig for hvad jeg vil.

Men jeg har meget gå-på-mod til at skulle starte på ass. udd.

Anmeld

17. oktober 2012

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er igang med ass og har ingen hjælper  Det eneste jeg synes er lidt svært er medicin, men jeg er også meget hysterisk med at alt skal være 100% korrekt, og jeg udleverer ikke noget jeg ikke har læst op på 

Men ellers er det ikke så slemt  Det er hvad du gør det til, og hvor store forventninger du har til dig selv

Anmeld

17. oktober 2012

1977

Profilbillede for 1977
christinak skriver:

Jeg kom direkte ind på assistenten, jeg havde en gymnasiel uddannelse og en halv pædagog uddannelse og jeg synes bestemt ikke det var svært 

Søg bare ind  Det kan aldrig skade 

Anmeld

17. oktober 2012

christinak

Jeanne skriver:

Søg bare ind  Det kan aldrig skade 

Tror du fik citeret forkert, jeg er udd ssa  

Anmeld

17. oktober 2012

1977

Profilbillede for 1977
christinak skriver:

Tror du fik citeret forkert, jeg er udd ssa  

jep - sådan går det når man småsover foran computeren 

Anmeld

17. oktober 2012

Viventerjer

Anonym skriver:

Jeg er færdiguddannet assistent til februar.. Jeg er faglig dygtig og får gode karaktere, men man skal kæmpe for det .. Og fagligheden er meget afhængig af skolerne .. Jeg kan mærke stor forskel på nogle andre skolers faglighed i forhold til den jeg går på ..

I forhold til at, starte uden hjælperen så er det ikke en garanti at man bliver optaget med de 12 mdr. Erhvervserfaring .. Der er flere og flere skoler hvor det er svære og svære og komme uden hjælperen ... Jeg har været i klasse med nogle uden hjælperen og vil sige at, der er nogle der godt kunne trænge til den grundlæggende hjælperviden + erhverserfaring inden de begyndte på assistenten ..

Har du været ude i faget og arbejde eller er det tanker om at gøre det ??

Anmeld

17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Viventerdig skriver:

Jeg er færdiguddannet assistent til februar.. Jeg er faglig dygtig og får gode karaktere, men man skal kæmpe for det .. Og fagligheden er meget afhængig af skolerne .. Jeg kan mærke stor forskel på nogle andre skolers faglighed i forhold til den jeg går på ..

I forhold til at, starte uden hjælperen så er det ikke en garanti at man bliver optaget med de 12 mdr. Erhvervserfaring .. Der er flere og flere skoler hvor det er svære og svære og komme uden hjælperen ... Jeg har været i klasse med nogle uden hjælperen og vil sige at, der er nogle der godt kunne trænge til den grundlæggende hjælperviden + erhverserfaring inden de begyndte på assistenten ..

Har du været ude i faget og arbejde eller er det tanker om at gøre det ??

Jeg har indtil videre arbejdet indenfor faget i 15 måneder og ved at det er det jeg vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.