DKTiha skriver:
Er gravid 6+6 og er så kvalm hele dagen lang. Kan ikke få noget som helst ned, ikke engang en kiks eller æble. Er måske heldig hvis jeg kan klemme en is ned. Men har jo brug for næring .. Drikker masser af vand osv så det kun mad der er problemet. Spiser flere gange dagligt på tvang men desværre ender det jo ikke der hvor det skal.. Nogen gode råd?? Har aldrig oplevet noget lignende
Det er fuldkommen normalt. Var selv igennem det i starten af denne graviditet. Det er totalt stressende fordi man føler at man skal spise for at pleje barnet osv. Men faktum er at det nok går over før eller siden og at det ikke er alvorligt. Man skal bare ikke gå i panik over det, for barnet har det fint og hvis man stresser over det så sætter det sig bare psykisk og gør det endnu sværre at få noget ned.
Jeg syntes at du skal tænke ved dig selv at du behøver overhovedet ikke at spise noget som helst. Der er intet pres på dig for at få noget ned. Hvis der er noget som helst du kan få ned så spis lidt af det. Det er ligemeget om det så er slik eller is eller hvad det end er. Hvis du spiser rigtig mad så husk at det også er fint bare at spise 4 mundfulde og så ikke mere. Hellere kun spise så små mængder end at blive dårlig og frustreret og grædefærdig og sidde der og tvinge det ned.
Du bør dog være opmærksom på at tage nogle tilskud når du ikke får nok mad ned. Jeg ville anbefale:
Gravitamin eller anden gravid multivitamin,
D-pearls fra Matas (d-vitamin)
Evt jern før tid
kalk tilskud
protein-pulver. Dette her er helt naturligt og ikke skadeligt:
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-100-180p.html
Prøv om du kan holde til at drikke danskvand med Ribena Solbærsaft i da det giver dig nogle mineraler og noget sukker og salte som du mangler og det vil være godt for dig og desuden er solbærsaft kvalmestillende. Cola er også virkelig godt, men det skal være Cola med sukker i (men det er jo en smagssag om man vil drikke det når man er gravid).
Du har brug for ekstra salt, så husk at komme salt på alt mad du spiser og gerne spise noget med salt hvis du har lyst. Fx saltskruer fra Kims (eller den billige kopi fra Rema som er virkelig god) eller salt kiks.
God bedring, du er snart over det 
Anmeld