Jer, der arbejder i (tøj)butik - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kære alle tøjbutiks-folk

Jeg går og overvejer et drastisk karriereskift (derfor anonym). 

Jeg pønser på, at åbne en tøjbutik... Jeg har indtil nu kun arbejdet i butik som assistance - og dette tilbage i mine "unge" år. Inden jeg fik min uddannelse (akademisk).

Jeg vil nu være så fræk at spørge jer, om I vil dele ud af jeres erfaring og gode råd? 

- Hvad er de største faldgruber for mig?  - Sådan umiddelbart?

- Hvad er de vigtigste forudsætninger for, at hverdagen fungerer på din arbejdsplads?

- Hvad er det sværeste i forhold til salg af tøj?

- Hvad er det bedste?

Ja, jeg kunne jo spørge om 100 ting, men tænker, at ovenstående måske kunne være afsæt for flere spørgsmål og svar...

Håber, du vil hjælpe lidt

(Jeg søger naturligvis info alverdens steder, men det er bare i min erfaring ofte de allermest "jordnære" steder, man får de bedste svar!)

Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

serinasmor

Her har du i hvert fald noget om at starte virksomhed op  

http://www.startvaekst.dk/opstartafvirksomhed/0/10

Kender intet til tøjbutik, men du skal regne med at bruge en del penge på markedsføring ellers kommer du ikke ud af starthullerne  

Tænker umiddelbart at en af de største faldgruber er at du ikke har den vare som forbrugerne ønsker / bestiller for meget hjem af noget forkert ... 

Anmeld

17. oktober 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Her har du i hvert fald noget om at starte virksomhed op  

http://www.startvaekst.dk/opstartafvirksomhed/0/10

Kender intet til tøjbutik, men du skal regne med at bruge en del penge på markedsføring ellers kommer du ikke ud af starthullerne  

Tænker umiddelbart at en af de største faldgruber er at du ikke har den vare som forbrugerne ønsker / bestiller for meget hjem af noget forkert ... 

Takker !

Anmeld

17. oktober 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Kære alle tøjbutiks-folk

Jeg går og overvejer et drastisk karriereskift (derfor anonym). 

Jeg pønser på, at åbne en tøjbutik... Jeg har indtil nu kun arbejdet i butik som assistance - og dette tilbage i mine "unge" år. Inden jeg fik min uddannelse (akademisk).

Jeg vil nu være så fræk at spørge jer, om I vil dele ud af jeres erfaring og gode råd? 

- Hvad er de største faldgruber for mig?  - Sådan umiddelbart?

- Hvad er de vigtigste forudsætninger for, at hverdagen fungerer på din arbejdsplads?

- Hvad er det sværeste i forhold til salg af tøj?

- Hvad er det bedste?

Ja, jeg kunne jo spørge om 100 ting, men tænker, at ovenstående måske kunne være afsæt for flere spørgsmål og svar...

Håber, du vil hjælpe lidt

(Jeg søger naturligvis info alverdens steder, men det er bare i min erfaring ofte de allermest "jordnære" steder, man får de bedste svar!)

Tak!

Kender intet til tøjbutikker men arbejder i dagligvarerbutik og ved ALLE butikker har det stramt her i "krisen" hvor pengene ik sidder så løst som før..

Så umiddelbart ville jeg sige at den største faldgruppe vil være at starte en butik op med tøj der ik er et marked for, generelt eller lige i den by. Det kan måske oz være en fordel at have lidt mærketøj og mere prisvenligt så man kan imødekomme en større kundekreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.