Hvad sker der med hundebassens mavse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

fresia

Profilbillede for fresia

Mine to hunde har altid fået dårlig mave når de har fået Hills .. Vi skiftede over til noget der hedder Hike.

Og ellers når de har dårlig mave, laver vi en risblanding med kogt kylling i, og a38, så plejer det at gå over

Men jeg syntes du skulle vente og se om det nye foder ikke hjælper på det, og ellers må du have fat i dyrelægen igen.

btw. super lækker dreng du har der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

LMX

Faith skriver:

Jeg ville helt klart skifte foder!

Anmeld

16. oktober 2012

LMX

fresia skriver:

Mine to hunde har altid fået dårlig mave når de har fået Hills .. Vi skiftede over til noget der hedder Hike.

Og ellers når de har dårlig mave, laver vi en risblanding med kogt kylling i, og a38, så plejer det at gå over

Men jeg syntes du skulle vente og se om det nye foder ikke hjælper på det, og ellers må du have fat i dyrelægen igen.

btw. super lækker dreng du har der

Han er nemli en lækkerhaps

Håber det hjælper med foderskift. Det er ikke første gang jeg hører at Hill's er noget skidt.

Jeg vil bare helst ha ham på tørfoder imens han vokser så jeg er sikker på at han ikke vokser forkert.

Fremadrettet kunne jeg sagtens finde på at lave hans mad selv.

Anmeld

16. oktober 2012

DKTiha

Vi havde samme problem med Shiba vores schæfer hvalp på 16 uger. Der var ikke nok mælkesyre bakterie i hendes tarmflora så hun fik det der hedder zoolac og der sku hun have 1ml 3 gange dagligt også fik hun noget mad som vi sku give hende ved siden af og det hjalp. Vores dyrlæge frarådede os at bruge a38 og andet mælkeholdigt da det kunne være en orm som ikke forsvinder ved at ormekure dem osv. Ellers skåne kost i form af ris og kogt kylling også hvis den er helt slem så det der kul man kan købe i håndkøb : det giver dog sort afføring men hjælper også.

Anmeld

16. oktober 2012

fresia

Profilbillede for fresia
LMX skriver:

Han er nemli en lækkerhaps

Håber det hjælper med foderskift. Det er ikke første gang jeg hører at Hill's er noget skidt.

Jeg vil bare helst ha ham på tørfoder imens han vokser så jeg er sikker på at han ikke vokser forkert.

Fremadrettet kunne jeg sagtens finde på at lave hans mad selv.

Ja det kan jeg godt forstå. Det er også det bedste.

Vores tøser får også hovedsageligt tørfoder.

Men de er så inde i en periode hvor det er SUPER spændende at slikke på alt når vi er ude og gå tur, og det har så resulteret i nogle dårlige maver .. og så er det meget rart bare lige at kunne koge noget kylling og ris og så får de det godt igen

Man kan også lave hjemmelavede godbidder, det gjorde jeg da pigerne var små, det var et stort hit

Anmeld

16. oktober 2012

L&V

LMX skriver:

Vi er stoppet med A38. Min dyrlæge syntes ikke han skulle ha det. Jeg har lige bestilt et andet foder som gerne skulle blive leveret indenfor et par dage.. Så prøver vi at se om det hjælper på mavsen.

Det var godt for sådan noget er bare ikke godt for dyr.. Hvad fodder skifter du til hvis jeg må spørge

Anmeld

16. oktober 2012

LSM

LMX skriver:

Hør lige her piger..

Min underskønne Berner hvalp (4½mdr) har ofte VIRKELIG dårlig mave.

Han får Hill's Puppy Large Breed og vi er stoppet med at give ham guf ved siden af for at se om det kunne være årsagen.

Han får den anbefalede mængde mad hver dag og alligevel kan han have op til 4-7 afføringer om dagen?

Ind imellem ser afføringen fin ud, men ofte er de meget tynde og så prutter han ganske ofte. Fææææææle prutter

Han har haft lidt problemer med øjenbetændelse og mat pels/kløe også.

Kan det være pga tandskifte?

Dyrlægen siger at vi bare skal fortsætte på Hill's, men noget kunne da tyde på at han ikke optager det særlig godt når han skider så meget??

I don't get it.

Han er behandlet for både orm og lopper osv så det burde ikke være noget i den stil.

Min stakkels "lille" basse

Min hund har også haft problemer med maven, vi startede også ud med hills, skiftede til noget fra hills mod sarte maver heller ikke dette hjalp, var så inde i en privat dyrehandel som anbefalede vi skulle prøve noget der hed kingsmoor, det fungerer bare og vores hunds prutter heller ikke efter vi begyndte på det

Anmeld

16. oktober 2012

LMX

Vi havde samme problem med Shiba vores schæfer hvalp på 16 uger. Der var ikke nok mælkesyre bakterie i hendes tarmflora så hun fik det der hedder zoolac og der sku hun have 1ml 3 gange dagligt også fik hun noget mad som vi sku give hende ved siden af og det hjalp. Vores dyrlæge frarådede os at bruge a38 og andet mælkeholdigt da det kunne være en orm som ikke forsvinder ved at ormekure dem osv. Ellers skåne kost i form af ris og kogt kylling også hvis den er helt slem så det der kul man kan købe i håndkøb : det giver dog sort afføring men hjælper også.

Han er lige færdigbehandlet med Advocate fordi kennelejer ringede og fortalte at en hvalp i kuldet havde fået fransk hjerteorm. SÅ han burde være dækket ind mht orm.

Måske er det pga det ormemiddel at hans mave reagerer. Synes jeg kan huske at min gamle hund fik rigtig dårlig mave af ormekur.

Jeg forsøger med andet foder og så ser vi hvad der sker

Anmeld

16. oktober 2012

LMX

LSM skriver:

Min hund har også haft problemer med maven, vi startede også ud med hills, skiftede til noget fra hills mod sarte maver heller ikke dette hjalp, var så inde i en privat dyrehandel som anbefalede vi skulle prøve noget der hed kingsmoor, det fungerer bare og vores hunds prutter heller ikke efter vi begyndte på det

Kingsmoor er et vildt godt foder, men de har ikke et der er sammensat godt nok til gigant race hvalpe. Men når han er voksen kunne jeg sagtens finde på at skifte over på det

Anmeld

16. oktober 2012

LMX

Månsson skriver:

Det var godt for sådan noget er bare ikke godt for dyr.. Hvad fodder skifter du til hvis jeg må spørge

Jeg prøver Royal Canin som Sussie anbefaler. Det skal jo helst være et foder som har en sammensætning til hvalpe af gigantrace. Ellers kommer han til at vokse for hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.