overvægtig baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.838 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Anonym trådstarter

Mit barn er 7 mdr og vejer nok 11 kg. Hun er ca 70 cm lang. Jeg selv synes ikke hun er overvægtig, men bare babytyk på en cute måde.
Andre kommenterer det altid hvilket jeg er så træt af. Sundhedspl har ingenting sagt mht det, lægen siger også hun er overvægtig og at jeg ikke skal gi hende mere at spise end hvad hun har behov for. Jeg synes ik jeg overforder mig barn... her er hvad hun får hver dag ca :

Hun  får en flaske a 225 ml om morgenen
1 skål kartoffelmos med kød og grønt i til frokost.
Frugtmos eller en flaske mælk om eftermiddagen
Om aftenen får hun 1/2 skrive brød el resten af en grød
Inden sengetid får hun 1 fl mælk igen.

Ellers kommer jeg ingen fedtstoffer i hendes mad og han får vand at drikke i løbet af dagen.

Synes i hun får for meget at spise?? Hvad kan jeg gøre anderledes??

En ked og bekymrer mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

A.

jeg synes bedstemt ikke at hun spiser for meget..jeg vil mene at hun vokser ud af det..kender en som ahr en dreng han har også været stor og nu når han er lidt over 1 år og begynd gå og være mere aktiv vokser han ud af det...

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

agnieszka skriver:

jeg synes bedstemt ikke at hun spiser for meget..jeg vil mene at hun vokser ud af det..kender en som ahr en dreng han har også været stor og nu når han er lidt over 1 år og begynd gå og være mere aktiv vokser han ud af det...

helt enig det er os hvad jeg har fået at vide af både læge og sp. 

Knus Diana med en dreng på 3 måneder og 7500 g så hvis han fortsætter snart vejer mere end din pige.

Anmeld

27. maj 2009

LotteN

Ej, jeg synes nu ikke hun er overvægtig.

Min datter er 1 år, men måler 67 cm (lægen målte til 65 idag, men for 3 uger siden målte SP det til 67) og vejer 10,5 kg. Lægen sagde bare hun var fin og god rubust... hun ere da en lille tyksak, men vil ikke kalde hende overvægtig. Så hvis din datter måler 3 cm mere og er 400 g. tykkere, så vil jeg da på ingen måde synes hun er overvægtig..!

Lad være med altid og lyt til de "kloge" folk. Men lyt til dig selv og hvad du selv føler er rigtigt. det er ikke altid de "kloge" folk er så kloge!

Anmeld

27. maj 2009

pernille_p87

Hejsa. Jeg har en datter på 8 mdr. og hun vejer 11,2 kg og er 74 cm. Så tror bestemt ikk du skal være bekymret. Når først de kravler og går tager de ikk nær så meget på.

Anmeld

27. maj 2009

Plysbjørnen

Jeg har en veninde hendes søn får KUN modermælk og han vejer 10,7 er 73 cm og KUN 6 mdr gammel, så nej din søn er ikke overvægtig...

Anmeld

27. maj 2009

Anja

Hvis DU synes hun ser fin ud og trives godt, så er det vel bare sådan han er !

Jeg er forlængst holdt op med at tænke så meget på, hvad de små vejer og måler. Hvis de får sund kost og er glade, så er alt jo fint.

Lad være med at tage dig af de kommentarer  - og ved godt at det kan være lettere sagt end gjort

Anmeld

27. maj 2009

Cris

Vent til hun begynder at gå, så smider de alt den der baby fedt væk+at de efter 12 eller 13 måneder spiser de ikke på det samme måde, som når de er 8 eller 9 måneder, hvor de spiser som det skulle være jeres sidste måltid i livet. Vægten går meget i stå efter de bliver ca. 13 måneder. Og jeg synes slet ikke, at du giver så meget mad til hende til at gøre hende tyk! Tænk ikke så meget på det.

Anmeld

27. maj 2009

Betteisen

Hejsa!

Må du godt undvære, at komme fedtstof i mosen??

Min datter er også 7 mdr, 9500g og 70 cm. Hun får den anbefalede klat smør i den hjemmelavede grød og sødmælk at drikke.

Anmeld

27. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Mit barn er 7 mdr og vejer nok 11 kg. Hun er ca 70 cm lang. Jeg selv synes ikke hun er overvægtig, men bare babytyk på en cute måde.
Andre kommenterer det altid hvilket jeg er så træt af. Sundhedspl har ingenting sagt mht det, lægen siger også hun er overvægtig og at jeg ikke skal gi hende mere at spise end hvad hun har behov for. Jeg synes ik jeg overforder mig barn... her er hvad hun får hver dag ca :

Hun  får en flaske a 225 ml om morgenen
1 skål kartoffelmos med kød og grønt i til frokost.
Frugtmos eller en flaske mælk om eftermiddagen
Om aftenen får hun 1/2 skrive brød el resten af en grød
Inden sengetid får hun 1 fl mælk igen.

Ellers kommer jeg ingen fedtstoffer i hendes mad og han får vand at drikke i løbet af dagen.

Synes i hun får for meget at spise?? Hvad kan jeg gøre anderledes??

En ked og bekymrer mor

Sådan en havde jeg også Da han begyndte at gå forsvandt det lige så stille. Overhør alle kommentarene eller smil tilbage og sig jaaaa er det ikke sødt/dejligt/kært
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.