1år og søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

Julemusen

Hej :-)
Her hjemme har vi en dejlig dreng, Phillip, på snart 1 år. Han sover i tremmeseng på eget værelse og har gjort det siden han var 3 måneder gammel. Det har altid fungeret fint og SP siger at vi et heldig. Han får ikke mad om natten og vågner sjældent. Og dog. Han skriger efter sutten mellem 10-40 gange i løbet af en nat, uden helt at vågne. Og nu har jeg snart fået nok.
Da jeg var på barsel kunne jeg godt holde til at rende ind med sutten om natten. Men hverdagen har meldt sig og ligger bare og venter på at han skriger. Det ender med at vi tager ham ind til os sidste på natten, for orker ikke mere. Der sover han så fint. Men vi har en lille seng og jeg ligger helt ude på kanten. Så et ikke en løsning at han sover inde ved os.
Hvornår kan man forvente at de bare sover om natten? Og har i nogle råd til hvad jeg han gøre?
Mvh en meeeeget træt mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Julemusen

Ingen med gode råd?

Anmeld

15. oktober 2012

K&S

Kitty-Katten skriver:

Her hjemme har vi en dejlig dreng, Phillip, på snart 1 år. Han sover i tremmeseng på eget værelse og har gjort det siden han var 3 måneder gammel. Det har altid fungeret fint og SP siger at vi et heldig. Han får ikke mad om natten og vågner sjældent. Og dog. Han skriger efter sutten mellem 10-40 gange i løbet af en nat, uden helt at vågne. Og nu har jeg snart fået nok.
Da jeg var på barsel kunne jeg godt holde til at rende ind med sutten om natten. Men hverdagen har meldt sig og ligger bare og venter på at han skriger. Det ender med at vi tager ham ind til os sidste på natten, for orker ikke mere. Der sover han så fint. Men vi har en lille seng og jeg ligger helt ude på kanten. Så et ikke en løsning at han sover inde ved os.
Hvornår kan man forvente at de bare sover om natten? Og har i nogle råd til hvad jeg han gøre?
Mvh en meeeeget træt mor

Jeg tænker om I har fået tjekket hans ører hos en ørelæge? 

Det kunne godt lyde som Anton - sutten hjælper jo til at trykudligne 

Anmeld

15. oktober 2012

modesty

Kitty-Katten skriver:

Mvh en meeeeget træt mor

Hvordan kan SP'en sige at I er heldige når I skal op 10-40 gange om natten??!!

Herhjemme har der også været en lang periode hvor jeg tit skulle ind til min dreng med sutten (fra cirka 4-10 mdr.). Det var dog slet ikke så grelt som hos jer, jeg var oppe cirka hver halvanden time.

Jeg lavede en deadline for hvor lang tid jeg ville holde til det, hvorefter jeg ville begynde at vænne ham af med at skulle bruge sutten for at kunne falde til ro igen. Men det blev bedre inden jeg nåede min deadline. Nu er min dreng et år og jeg er oppe 0-2 gange på en nat.

Men hvis I ellers har fået tjekket ørerne og der ikke er noget dér, så ville jeg vænne ham af med at bruge sut om natten. Han skal lære at kunne finde ro uden sutten.

Anmeld

16. oktober 2012

Julemusen

Vi fik tjekket ørene for 3 måneder siden og der var intet i vejen. Og det her har stået på i snart 10 måneder.
Jeg er begyndt at tænke om det kan være hans Godnat flaske der gør ham urolig. Så vælger at stoppe med den nu. Så har jeg fundet hovedpude frem hvis det kan hjælpe.
SP siger at det er normalt at børn vil have sutten om natten og at vi vare skal være glade for at han sover fra 18.30-6 uden problemer. Og er vi da også glade for. Han er nem at putte heldigvis. Og bruger kun sut når han sover.
Vi må vel prøve os frem og se hvordan det går.

Anmeld

24. oktober 2012

mamiolvi

Kitty-Katten skriver:

Mvh en meeeeget træt mor

syntes i skal få tjekket øren igen og ved en øre lægen, her var vi ved vagt læge og læge flere gange inden jeg kontakede en øre læge , og hun sagde med det samme, dræn i næste uge. efter de kom i sover simone skønt igen.. og skal måske have sutten en enkelt gang eller to...
Jeg har lagt en madres ind på gulvet hos hende, der ender en af os de nætter hvor hun måske vågner og vil op til os, så ligger vi og holder i hånd igennem tremmerne, for at lærer hende hun skal blive i sengen..

Anmeld

24. oktober 2012

modesty

Vi fik tjekket ørene for 3 måneder siden og der var intet i vejen. Og det her har stået på i snart 10 måneder.
Jeg er begyndt at tænke om det kan være hans Godnat flaske der gør ham urolig. Så vælger at stoppe med den nu. Så har jeg fundet hovedpude frem hvis det kan hjælpe.
SP siger at det er normalt at børn vil have sutten om natten og at vi vare skal være glade for at han sover fra 18.30-6 uden problemer. Og er vi da også glade for. Han er nem at putte heldigvis. Og bruger kun sut når han sover.
Vi må vel prøve os frem og se hvordan det går.

Men han sover jo ikke fra 18:30-6 uden problemer?! Undskyld mig, men jeg synes at den SP er helt galt på den.

Jeg føler med jer - det er så sindssygt hårdt at skulle klare sig uden sin nattesøvn.

Og som nævnt ovenfor, så synes jeg at I skal prøve at vænne ham af med sutten når han sover, og evt. give ham et sovedyr hvis han ikke allerede har ét?

I kan evt. læse bogen Sov Igennem uden Gråd. Der står en del tips, bl.a. den med at afvænne fra sutten.

http://www.saxo.com/dk/sov-igennem-uden-graad_elizabeth-pantley_haeftet_9788799110902

Anmeld

24. oktober 2012

Mor til Ella

Kitty-Katten skriver:

Mvh en meeeeget træt mor

Har ingen råd, da jeg selv har en djævel om natten, jeg har sat sengen ind til os i en periode, da det ganske enkelt er for hårdt det andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.