Kugledyne, pude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.945 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

Mor.sander

Hej tænkte om der var nogen herinde der har erfaring med kugle dyne og pude.  Vi overvejer stærk om at søge kommunen om et sæt til Simon da han altid sover meget uroligt og faktisk altid har gjort det.

Hva er jeres erfaringer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Jordbærpigen

Har din søn en diagnose?
Ellers kan du ikke søge om den via kommunen og jeg er stadig ikke sikker på, at du kan få tilskud til den. Mener at vi kun kunne søge tilskud til den, hvis den var et pædagogisk hjælpemiddel eller noget i den dur.
Jeg har erfaringer med den til voksne autister, men den vi havde var meget tung. Vi brugte den både som sovedyne, men også som en mulighed for at masserer beboerne på, hvis de var lidt urolige og ikke have kropskontakt med sig selv.

Anmeld

27. maj 2009

Mor.sander

Nej han har ikke diagnose endnu.. Men skal starte udredning d.30 juli
Ved godt at vi ikke kan søge før han har diagnose, men ville gerne høre erfaringer med det.. Inden vi evt. søger om det.. Hvis nu det ikke er besværet vær

Anmeld

27. maj 2009

wamse

Kan man ikke selv lave den slags dyner? Jeg så en som var lavet af krøyer kugler, som jo er lavet til at mennesker bruger dem, ellers en anden form for kugler?

Anmeld

27. maj 2009

Jordbærpigen

Jo man da kan lave dem selv. Man kunne evt. tage et gammelt dynebetræk, putte kugler i og herefter sy dem sammen i små rum, så kuglerne ikke falder ned i enden)
Den vi har brugt til de voksne autister var en med lidt store luftfyldte kugler i på størrelse med golfbolde.

Mor.Sander - du kan evt. leje en dyne i en måned for at se, om det er noget der kan bruges. Dynerne er jo pænt dyre

Anmeld

27. maj 2009

Sara.

Mor.sander skriver:

Hej tænkte om der var nogen herinde der har erfaring med kugle dyne og pude.  Vi overvejer stærk om at søge kommunen om et sæt til Simon da han altid sover meget uroligt og faktisk altid har gjort det.

Hva er jeres erfaringer ?

Hej
Jeg har en lillebror som har ADHD (han er 21 nu).... han har haft glæde af en kugledyne både som yngre og også igen nu. Dynen er rigtig tung så den "tvinger" ham lidt til at blive liggende.... Han er rigtig glad for den og den har en god virkning mht at sove. Han har altid haft svært ved at falde i svøn og ligger laver alt muligt andet, vågner om natten... osv osv...

Anmeld

28. maj 2009

Mor.sander

Til Jsp1984.. At lave den selv ville være smart, men det ville komme til at koste alt for meget, da jeg ikke selv kan sy og derfor skulle betale mig fra det.
Her på øen har vi en hjælpemiddelcentral, som når min søn har fået diagnose, ville kunne låne en dyne fra så frem at vi få en billilget.

Lærkes_mor: Dejligt at høre om hvor glad din lillebror har været og stadigvæk er for dynen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.