Hej tøser.
Min mor har en golden retriver, Matti, som efterhånden når de 9 år, han har altid været en rolig, doven og dvask hund - dog dejlig, kælen og glad 
MEN, vi var så ude og gå en tur i går med alle hundene, og på vejen hjem er det så at Matti bliver meget langsom og faktisk nærmest helst vil være fri for at gå hjem
og da vi endelig får ham hjem så ligger han sig bare ude i gangen og bliver der resten af dagen (vi kom hjem fra gå tur omkring kl 15) og han vil hverken spise eller drikke.
Vi tænker så at det måske er fordi han er træt, han er som sagt 9 år og har aldrig været så forfærdelig aktiv af sind. Men i dag har han næsten ikke flyttet sig, vi tænker okay, han får lidt fred og så må vi jo tvinge ham ud og tisse senere - men nej han kigger bare sølle på os
. Vi hiver i ham og mærker på ham, men han siger ingenting, så vi går bestemt ikke ud fra at han har ondt nogen steder - og nogle gange har han da også skiftet stilling eller løfter hovedet og kigger på os.
Her til eftermiddag bestemmer jeg mig så for lidt at tvinge ham ud med opmuntrende ord. Han skal da for hulen tisse og sådan, han kan jo ikke bare ligge inde
og jeg får ham da også ud, han står og går MEGET langsomt, men han går og jeg er lidt lettet
samtidig får han også tisset - hurra.
Han når så kun lige over til dørtrinnet igen før han ligger sig - udenfor
øv. Vi lade ham ligger i håb om at han skal have en pause.
Da jeg kigger til ham, måske, en halv time senere så har han kastet lidt op og jeg kan se han er kommet af med afføring på hans liggested
øv øv. Vi fjerner disse efterladenskaber i håb om at vi så kan få ham ind, ja om vi så skal løfte ham, han kan jo ikke ligge ude, der er koldt og det støvregner
..
Min mor får ham så "op og stå", slipper hun ham så vælter han/ligger sig ned igen - så hun støtter og skubber ham hele vejen ind i gangen igen hvor vi får ham lagt.
Vi tænkte om han måske havde fået en hjerneblødning i går
? Eller er der nogen der har andre gæt? Bare et eller andet? Vi vil selvfølgelig få fat i dyrlægen, men ville så gerne hører om der var nogen opmuntrende ord eller om jeg skal forberede min mor på at Matti's tid måske er kommet?