Har I taget antibiotika

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

3rollinger

Hejsa

Jeg har en kollega der er gravid, og som samtidig er saa uheldig at have faaet en ret slem infektion da hun har intimbaberet sig. En af haarposerne der er gaaet betaendelse i eller lignende.

Hendes laege har givet hende antibiotika men hun er ret nervoes for at tage det, hvis det paa nogen maade kan skade barnet. Samtidig er hun ret plaget af denne infektion og er bange for at det udvikler sig til mere.

Saa jeg lovede at hoere om nogen af jer piger har taget antibiotika under graviditeten? Hun er 11 uger henne nu.

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

3rollinger

Op. Min stakkels kollega er i syv sind

Anmeld

27. maj 2009

Tynen

I kan nok ikke bruge mit svar til noget, men jeg fik det 2 gange under fødslen pga. noget streptokokinfektion, men det var i drop og ikke i pilleform.

Jeg havde dog fyldt mig med diverse penicilin-præparater under graviditeten pga. den infektion - men det kan vel ikke helt sammenlignes?!

Kan man mon ikke gågle det?

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

lægen ville vel ikke give hende noget der ville skade barnet.

Anmeld

27. maj 2009

tascia

avs, nu ved jeg selvfølgelgi ikke hvad det har udviklet sig til, ogm det bare er lidt rødme eller om der er kommet en byld, men jeg har 2 gange haft betændelse i en hårsæk pga. intimbabering, og første gang endte det med den måtte fjernes på hospitalet da antibiotikaen ikke kunne tage det, og anden gang gik det faktisk i sig selv ved blot at lade kroppen selv arbejde.

så hvis hun er meget usikker synes jeg da hun skulle se tiden an om ikke kroppen selv kan bekæmpe infektionen, og hvis ikke det lykkedes, så tage antibiotika.

//Natascia

Anmeld

27. maj 2009

3rollinger

Tynen skriver:

I kan nok ikke bruge mit svar til noget, men jeg fik det 2 gange under fødslen pga. noget streptokokinfektion, men det var i drop og ikke i pilleform.

Jeg havde dog fyldt mig med diverse penicilin-præparater under graviditeten pga. den infektion - men det kan vel ikke helt sammenlignes?!

Kan man mon ikke gågle det?

God idé  Gågle siger at man godt kan tage penicilin.

Thanx

Anmeld

27. maj 2009

3rollinger

tascia skriver:

avs, nu ved jeg selvfølgelgi ikke hvad det har udviklet sig til, ogm det bare er lidt rødme eller om der er kommet en byld, men jeg har 2 gange haft betændelse i en hårsæk pga. intimbabering, og første gang endte det med den måtte fjernes på hospitalet da antibiotikaen ikke kunne tage det, og anden gang gik det faktisk i sig selv ved blot at lade kroppen selv arbejde.

så hvis hun er meget usikker synes jeg da hun skulle se tiden an om ikke kroppen selv kan bekæmpe infektionen, og hvis ikke det lykkedes, så tage antibiotika.

//Natascia

Det er hun ogsaa inde paa, altsaa at lade det gaa i sig selv. Men hun kan naesten ikke gaa normalt og har ikke sovet hele natten, saa vil alligevel gerne goere noget ved det. Og vil selvfoelgelig helst undgaa operation hvor de vil give hende noget endnu vaerre.

Anmeld

27. maj 2009

3rollinger

Diana... skriver:

lægen ville vel ikke give hende noget der ville skade barnet.

Tror vist bare hun er bange for at han ikke har taenkt sig om. Du ved hvordan os gravide kvinder kan vaere

Anmeld

27. maj 2009

Diana...

Trine Spanien skriver:

Tror vist bare hun er bange for at han ikke har taenkt sig om. Du ved hvordan os gravide kvinder kan vaere

Ja det er det   for ellers kan hun jo altid ringe til sin jdm og spørge om hendes mening.

Anmeld

27. maj 2009

Tynen

Altså, jeg ved ikke lige hvad jeg læste dit første indlæg som (   )   for spørgsmålet er jo egentlig meget simpelt

Ja, man må gerne tage penicilin/antibiotika under graviditeten..
Har fået det i begge mine graviditeter, og du kan trøste hende med at hun højst kan ende med et barn der ikke vil sove til middag..
Det er vist det eneste der er i vejen med Stella den dag idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.