tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg ønsker og være anonym, da jeg ikke vil kunne googles.

Sagen er den, at min datter er 2,9 år og har intet sprog.

Hun har ikke gået i dagpleje.

Hun kan sige 20 ord rigtigt fx hej, hov, mere, aii, ahh mm

og så kan hun 15 ord, hun siger delvis rigtig fx var = far, ur = mor, da = det, gag = tak mm

Hvad kan jeg gøre for at hun får mere sprog??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Jeg ønsker og være anonym, da jeg ikke vil kunne googles.

Sagen er den, at min datter er 2,9 år og har intet sprog.

Hun har ikke gået i dagpleje.

Hun kan sige 20 ord rigtigt fx hej, hov, mere, aii, ahh mm

og så kan hun 15 ord, hun siger delvis rigtig fx var = far, ur = mor, da = det, gag = tak mm

Hvad kan jeg gøre for at hun får mere sprog??

min yngste på lidt over 3 år, er også bagud med at tale. han siger som sådan mange ting, han er bare slet ikke på højde med sine jævnaldrene.

vi har fået det råd at vi skal læse meget med ham. finde bøger der kan fange ham og som passer til ham i alder, og så bare læse alt det han har lyst. vi er også begyndt at være meget opmærksomme på at vi får sat ord på alt. hvis han fx. begynder at græde fordi han ikke må få sodavand, så siger vi "ja du vil gerne have sodavand, men mor har sagt nej til sodavand"

han er blevet sprogtestet i børnehaven i samråd med en talepædagog, og den test afventer vi så svar fra.

Anmeld

13. oktober 2012

TeamRocket

Læse bøger der fanger barnet, snakke om billederne i pege bøger, få ham ud blandt andre børn i samme alder- de efterligner hinandens snak, syng sange og ja bare snakke så meget han orker uden at overdøve ham selfølgelig. Evt få tjekket hans øre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.