Igår aftes d. 12.10.12 kl. 19.59 fødte jeg lillebror. :-) Han var ikke helt så stor, som jordemødrene troede. De skød ham jo til et godt stykke over 4 kg, men han var "kun" 3910 g og 53 cm. :-)
Fødslen var nærmest identisk med Idas så det var ret sjovt. De tog vandet kl. 13, kl. 15 blev der gjort klar til vedrop, da mine egne veer ikke rigtig ville gå i gang. Jeg bad om en epiduralblokade, for jeg gad ikke lide unødigt, nu når jeg igen skulle have vedrop! Narkoselægerne var desværre optagede, så hun kom først kl 16.30. Pga. det ventede vi også med at tænde vedroppet, til efter den var lagt.
I mellemtiden var mon krop begyndt at lave sine egne veer, så det blev ikke nødvendigt, at skrue droppet ret højre op.
Kl. lidt i 19 var jeg 4 cm åben, så jeg lagde mig på siden - det var det, der virkede så godt med Ida. Der gik heller ikke mere end 40 minutter, før jeg begyndte at have lidt ondt under veerne, hvilket tydede på, at han var på vej ud. Lone mærkede efter, og jeg var 7 cm åben, men så blød, at hun nærmest kunne åbne mig det sidste. Det blev dog ikke nødvendigt, for det klarede min krop selv, og efter 10-15 minutter med presseveer var lillebror ude. Han blev født som supermand med en arm oppe under hagen, for pokker det gjorde ondt, men nu er han her, og det er det vigtigste. :-)ondt.
Anmeld