Gået i fødsel trods "umoden" livmoderhals??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Linsi

Hej piger

Jeg er nu gået en del over terminen. Har været til jordemoder som sendte mig til samtale hos den gynægolog som skulle tage stilling til om jeg skulle sættes igang. Han scannede mig igår og lavede også en gyn. undersøgelse på mig - han mente at livmoderhalsen var omkring de to cm men meget blød.. så han ville vente nogle dage med at sætte mig igang. (har en tid på fødegangen onsdag) blev vildt frustreret for jeg har SÅ mange gener i min graviditet. Bækkenløsning, hvor mit bækken skrider af og til de seneste uger, ser flimmer for mine øjne, haft flere ildebefindende som de ikke kunne finde ud af skyldes. Så har været inde og blive undersøgt et par gange og det tydede på pbg svangerskabsforgiftning.. men ikke noget de mener var alvorligt for mit blodtryk var faldet igen.

Er virkelig bange for at skulle sættes igen i mange dage...

Er der nogen af jer der er gået i fødsel af jer selv, selvom livmoderhalsen var umoden??

Nu vil de så se onsdag om jeg er moden nok til at få stikpillerne op.. synes der meget lang tid til. Har aldrig i mit liv haft det så skidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Linsi

hov, mener ER bange for at blive sat igang igennem mange dage...

Anmeld

12. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg blev sat igang mandag morgen, med samme besked som du har fået der - jeg var dog 40+0 præcis og jeg fødte onsdag.

Selve fødslen var først i gang tirsdag eftermiddag/aften.

Jeg synes ikke du skal være bange for at blive sat igang. Det er ubehageligt med de piller, fordi hos mig (ikke sikkert det er sådan ved dig) blev jeg en del øm for neden og de kunne derfor ikke få lov at røre mig eller andet før jeg fik epidural blokaden.

Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved en igangsat fødsel. Men jeg vil bare sige til dig, at du skal tage det roligt og tage imod den hjælp du får tilbudt - i sidste ende er det det værd

Anmeld

12. oktober 2012

Linsi

rikkeregnbue skriver:

Jeg blev sat igang mandag morgen, med samme besked som du har fået der - jeg var dog 40+0 præcis og jeg fødte onsdag.

Selve fødslen var først i gang tirsdag eftermiddag/aften.

Jeg synes ikke du skal være bange for at blive sat igang. Det er ubehageligt med de piller, fordi hos mig (ikke sikkert det er sådan ved dig) blev jeg en del øm for neden og de kunne derfor ikke få lov at røre mig eller andet før jeg fik epidural blokaden.

Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved en igangsat fødsel. Men jeg vil bare sige til dig, at du skal tage det roligt og tage imod den hjælp du får tilbudt - i sidste ende er det det værd

hvor åben var du dengang de blev lagt ? ham lægen kom bare med skræmme kampange med at det kunne tage flere dage måske op til fem  vil jo gerne sættes igang, men nu er jeg bare så ked over at der åbenbart vil være komplikationer hvis nu jeg ikke havde åbnet mi mere og har fået en kortere livmoderhals til onsdag.. men det lyder da godt at det gik forholdsvis nemt m dig. Hvad var grundlaget for du blev sat igang ? tak for svar

Anmeld

12. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Linsi skriver:

hvor åben var du dengang de blev lagt ? ham lægen kom bare med skræmme kampange med at det kunne tage flere dage måske op til fem  vil jo gerne sættes igang, men nu er jeg bare så ked over at der åbenbart vil være komplikationer hvis nu jeg ikke havde åbnet mi mere og har fået en kortere livmoderhals til onsdag.. men det lyder da godt at det gik forholdsvis nemt m dig. Hvad var grundlaget for du blev sat igang ? tak for svar

Jeg havde sukkersyge. Og jeg blev sat igang med den besked du har fået. 2 cm livmoderhals men blød :-) Det kan sagtens tage op til 5 dage. Jeg har dog ikke hørt eller læst om nogen hvor der gik 5 dage. 

Hos mig tog de vandet så snart de kunne, og så må der jo højst gå 24 timer og så skal man have født. Min datter nåede at blive truet mdd kejsersnit, men så kom hun ud :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.