Skole udsættelse....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.845 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

lollandpigen

Nogle de rhar erfagringer med at søge om skoleudsættelse??

Hvor svært er det og hvad går de ind og bedømmer på??

Min datter er født i november 2007 og ryger derfor i skole næste år... Hun er meget lille og er slet ikke med socielt i førskole gruppen ( hun leger med de børn i børnehaven der er født i foråret 2008 )

Hun er meget utryg i større grupper, kan ikke klare nye ting og har en del problemer med at klare weekend samvær med overnatninger hos sin far hver 2 weekend.... dette ville vi gerne have til at fungerer inden hun skulle  skole da jeg er nervøs for at det går helt i stykker hvis der pludselig både bliver skole og SFO og stadig problemer med samvær.....

Ved ikke helt hvor svært det er at få skole udsættelse men håber nogle har erfaringer som de har lyst til at dele med mig....

På forhånd tak.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Mortiltodrenge

Nu ved jeg ikke om der er forskel på de forskellige kommuner, men min dreng er fra 22 dec. 2006 og der kunne skoleudsættelse slet ikke komme på tale. Han har nu gået i skole i 2 måneder og fungerer fint i klassen, selvom han er den yngste.

Kommer hun ikke i førskole gruppe nu? Der kan ske rigtig meget på det sidste år i børnehaven.

Anmeld

11. oktober 2012

tarkoflen

lollandpigen skriver:

Min datter er født i november 2007 og ryger derfor i skole næste år... Hun er meget lille og er slet ikke med socielt i førskole gruppen ( hun leger med de børn i børnehaven der er født i foråret 2008 )

Hun er meget utryg i større grupper, kan ikke klare nye ting og har en del problemer med at klare weekend samvær med overnatninger hos sin far hver 2 weekend.... dette ville vi gerne have til at fungerer inden hun skulle  skole da jeg er nervøs for at det går helt i stykker hvis der pludselig både bliver skole og SFO og stadig problemer med samvær.....

Ved ikke helt hvor svært det er at få skole udsættelse men håber nogle har erfaringer som de har lyst til at dele med mig....

På forhånd tak.....

Jeg har faktisk lige talt med en bekendt om det. Deres søn er fra oktober og har fået lov til at vente. Det er børnehaven der har anbefalet det, men det skal lige siges, at han var ADHD...

Men jeg tror du skal have børnehaven ind over, og så skal gå med i en anbefaling om, at jeres datter skal vente

Rigtig meget held og lykke med det

Anmeld

11. oktober 2012

lollandpigen

Mortiltodrenge skriver:

Nu ved jeg ikke om der er forskel på de forskellige kommuner, men min dreng er fra 22 dec. 2006 og der kunne skoleudsættelse slet ikke komme på tale. Han har nu gået i skole i 2 måneder og fungerer fint i klassen, selvom han er den yngste.

Kommer hun ikke i førskole gruppe nu? Der kan ske rigtig meget på det sidste år i børnehaven.

Hun rykkede op i den store gruppe i børnehaven i april i år.... Allerede der lovede pedægogerne mig at hun nok hurtigt skulle komme med socielt med de børn der gik i den gruppe men hun falder stadig tilbage til dem fra hendes gamle stue..... Hun skal i SFO ( før skole ) allerede i april 2013.... Derfor er der efterhånden ikke så meget tid at løbe på hvis man skal nå at søge...... Og synes ikke hun har rykket de sidste 6 måneder på det område desværre....

Anmeld

11. oktober 2012

lollandpigen

tarkoflen skriver:

Jeg har faktisk lige talt med en bekendt om det. Deres søn er fra oktober og har fået lov til at vente. Det er børnehaven der har anbefalet det, men det skal lige siges, at han var ADHD...

Men jeg tror du skal have børnehaven ind over, og så skal gå med i en anbefaling om, at jeres datter skal vente

Rigtig meget held og lykke med det

Børnehaven bliver ved at sige at der kan ske meget til april 2013 hvor hun kommer i SFO men jeg har bare ikke mere tid at vente i snart hvis man skal nå at søge skole udsættelse og som det ser ud nu ville hun ikke kunne klare at starte med alle de nye omvæltninger..... Hun ligger lige på grænsen om hun er klar eller ikke,,,, Vil hellere have hun bliver et år i børnehaven og bliver helt klar end hun måske skal gå 0 klasse om ville jeg være rigtigt ked af....

Anmeld

11. oktober 2012

Rsa

lollandpigen skriver:

På forhånd tak.....

Jeg er selv pædagog og har været med til at skoleudsætte flere børn - ved det kommunemæssigt varierer i henhold til retningslinjer herfor... Men snak med pædagogerne i din datters børnehave, om de oplever det samme som dig og fortæl dem om dine bekymringer.

Det er pædagogerne der i sidste ende kan tage initiativ til atskoleudsættw din datter - reglerne er desværre sådan, at det kræver en del at få skoleudsat et barn!  

Men snak med pædagogerne  

Anmeld

11. oktober 2012

tarkoflen

lollandpigen skriver:

Børnehaven bliver ved at sige at der kan ske meget til april 2013 hvor hun kommer i SFO men jeg har bare ikke mere tid at vente i snart hvis man skal nå at søge skole udsættelse og som det ser ud nu ville hun ikke kunne klare at starte med alle de nye omvæltninger..... Hun ligger lige på grænsen om hun er klar eller ikke,,,, Vil hellere have hun bliver et år i børnehaven og bliver helt klar end hun måske skal gå 0 klasse om ville jeg være rigtigt ked af....

Jeg tror du skal væbne dig med tålmodighed og være klar til at komme med alle de argumenter du overhovedet kan komme i tanke om, og være stærk!

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg kan godt forstå, at du vil gøre hvad du kan!

Jeg gik i folkeskoleklasse med en dreng, som helt sikkert skulle have ventet et år, for han var væsentligt bagud både fagligt og socialt, og det er altså bare ikke optimalt for nogle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.