Flyverdragt eller køredragt til nyfødt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Fenja09

Ville vælge en kørepose, evt en der kan laves til "pose" og til "ben". En flyverdragt er nok lidt omsonst at købe/lave, da det i mine øjne mere er til når de kravler/går og er meget udenfor. Det er en baby ikke  

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Clisolka

birthee skriver:

Nu skal jeg jo have et januar-barn denne gang, og tænker at jeg skal have noget godt varmt til den lille, når vi skal køre hjem... Jeg skal selv sy, så vil gerne igang snart, så den er færdig i god tid  Men skal det være køredragt eller flyverdragt til en hel nyfødt???

Knus

Helt klart en køredragt  Isabella er oktober-barn og havde en fleecedragt. Den var helt fin til hende, for hun lå jo i barnevognen og fik varmen (hun er et meget varmt barn) 

Anmeld

12. oktober 2012

modesty

birthee skriver:

Er det så bare sådan en i fleece, eller hvad er det du tænker på??? Havde nemlig også overvejet sådan en kørepose, hvor der er bare er ærmer i, og så en pose til benene...

Sådan en havde vi, bare strikket i uld. Var MEGET glade for den og den kan jo bruges i rigtig lang tid hvis man laver lidt ekstra længde.

Men den kan jo ikke bruges i autostol.

Anmeld

12. oktober 2012

crille

Vi har bde køre  dragt og flyverdragt. Flyverdragten er tiltænkt ture udendørs i længere tid og gåture hvor han er i bæreselen (min søn er nu 7 uger)

Til helt nyfødt tror jeg også jeg ville vælge en køredragt ved mindre i er meget udendørs.

Anmeld

12. oktober 2012

bvk

jeg ville ikke vælge en flyverdragt til bilkørsel - den er så tyk, at selerne i autostolen kan skride uanset de er sat stramt...

Vi købte så sådan et tæppe til montering i autostolen - super smart - især fordi man kan putte baby i autostolen i f.eks. nattøj og nemt flytte over i seng eller lignende uden at skulle hive flyverdragt mv. af. Derudover var det nemt at regulere temperaturen under kørslen, fordi man bare kunne fjerne lidt tæppe. (Tæppet havde nok været super nemt at sy, men jeg er en idiot med en symaskine...)

Jeg kan desværre ikke lige finde navnet, idet mit tæppe er lånt ud, men noget i den her retning:

http://ehv16.dk/2012/10/dabsgaven-putte-posetaeppe-til-autostol.html 

Anmeld

12. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

birthee skriver:

Nu skal jeg jo have et januar-barn denne gang, og tænker at jeg skal have noget godt varmt til den lille, når vi skal køre hjem... Jeg skal selv sy, så vil gerne igang snart, så den er færdig i god tid  Men skal det være køredragt eller flyverdragt til en hel nyfødt???

Knus

Jeg har både en fleece køredragt og en 3-delt flyver/køre dragt.

Den store dragt er sådan at jeg kan tage bunden af den, og ud over det så er der en fleece vest inden i jakken også der kan tages af.

Er bange for at tingene kan blive for varme så det er rart nok med noget forskelligt 

Anmeld

12. oktober 2012

kekp

birthee skriver:

Knus

Min søn er fra januar i år. Vi havde en køredragt til ham som min svigermor havde strikket, sådan en som er ligesom en pose - altså lukket i bunden og så med hul til selen, super smart og dejlig lun til bilen

Anmeld

12. oktober 2012

birthee

kekp skriver:

Min søn er fra januar i år. Vi havde en køredragt til ham som min svigermor havde strikket, sådan en som er ligesom en pose - altså lukket i bunden og så med hul til selen, super smart og dejlig lun til bilen

Det er også sådan en jeg har besluttet mig for at sy  Nu har jeg nemlig fundet mønsteret til det...

Anmeld

18. oktober 2012

emma7

birthee skriver:

Det er også sådan en jeg har besluttet mig for at sy  Nu har jeg nemlig fundet mønsteret til det...

Må jeg får at vide hvor kan man finde mønster?

Anmeld

18. oktober 2012

birthee

emma7 skriver:

Må jeg får at vide hvor kan man finde mønster?

Minikrea laver et mønster, www.minikrea.dk og så vælge newborn og bladre derhen af... ellers har jeg fundet et jeg vil bruge i en bog, der hedder blødt børnetøj, af Lonnie Bechmann og Lis Lak Risager... Den kan du låne på biblioteket  Jeg syer så en fórpose i, for at lave den lidt varmere, og undgå statisk elektrisitet fra fleece-stoffet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.