Hvad giver i jeres barn i julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2012

Ciss

Sidste år fik Lillebror (dengang lidt over 2 år) et garageanlæg, en bog og en masse farver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Lotus86

Ciss skriver:

Planen lige nu er, at storesøster på snart fem får dragt mm til ballet/børnedans, som hun sansynligvis skal begynde på efter jul, samt en taske at have det i.

Til lillebror på snart tre har vi tænkt at være lidt praktiske. Vi ved jo, at der kommer legetøj i mængder fra begge sæt med bedsteforældrer samt et par tanter/onkler, naboen mm. Så vi planlægger at give ham en ny dyne og noget festligt sengetøj.

I tillæg får de hver sin bog. Det er en tradition, jeg har med mig hjemmefra. Glæder mig allerede til at gå til boghandleren og finde noget spændende til dem.

Må jeg lige høre lidt nærmere om de bøger du køber? Er det "bare" en eller anden slags bog, som du synes passer til dem lige nu, eller?

Er totalt en bognørd, så kunne være hyggeligt, hvis man kunne få nogle gode ideer

Anmeld

11. oktober 2012

Ciss

Må jeg lige høre lidt nærmere om de bøger du køber? Er det "bare" en eller anden slags bog, som du synes passer til dem lige nu, eller?

Er totalt en bognørd, så kunne være hyggeligt, hvis man kunne få nogle gode ideer

Jeg prøver at tilpasse det til deres interesser lige for tiden. Hvis jeg havde pengene til det, tror jeg, de fik en bog hver måned... Jeg er vokset op med højtlæsning og historier og nyder at kunne hygge mig videre med mine børn på samme måde.

I år har jeg tænkt, at storesøster (5 år i december) enten skal få noget i stil med Halfdan Rasmussens ABC eller også en bog i stil med Teskekonen - dvs en fantasirig historie som kræver lidt koncentration men som stadig har mange og fine og faverige illustrationer. Vi har netop læst Dyrene i Hakkebakkeskoven, og den faldt i smag. Jeg synes, det er så festligt, at hun nu er blevet gammel nok til, at vi kan læse den slags...

Lillebror er lidt vanskeligere. Han bliver snart tre år og er kun lige begyndt at interessere sig for at få læst historier. Det skal helst være kort tekst, mest billeder og gerne med et dyr, som kan fange hans interesse. Jeg er lidt blank på, hvad der findes på markedet af den slags, så tanken er egentlig at gennemsøge boghandelen og se, hvad jeg finder...

Når det er sagt: Jeg kan jo aldrig lade være med at låne mine egne gamle favoritter på biblioteket til dem. Lige nu har vi haft en Alfons Åberg-periode. Geniale bøger!

Anmeld

11. oktober 2012

Brams

Muhmi skriver:

Kom endelig med alle jeres tanker og idéer til hvad i har tænkt jer at give... Vi ved nemlig ikke helt hvad vi skal give Silas, der på det tidspunkt er 20 mdr.

Og smid masser af billeder op af det i har tænkt jer at købe, eller bare har tænkt på

Lærke bliver 3 år om 14 dage og til jul får hun:

Denne Littest Pet Shop Magisk Træhytte:

Og disse Littest Pet Shop Trillinger:

Littlest Pet Shop Petriplets Puppies Littlest Pet Shop Trillinger

Og så tror jeg hun skal have en Bobles Myresluger i rosa (kan ikke få lov at sætte et billede ind)

Har det lidt svært med at begrænse mig, så det kunne godt ske at ryge lige mere på - der er jo længe til jul

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Mike

Muhmi skriver:

Kom endelig med alle jeres tanker og idéer til hvad i har tænkt jer at give... Vi ved nemlig ikke helt hvad vi skal give Silas, der på det tidspunkt er 20 mdr.

Og smid masser af billeder op af det i har tænkt jer at købe, eller bare har tænkt på

Mike får en Kurio tablet og en Le Toy Van Emerald ridderborg + riddere og drager.. 

Vi har også overvejet Wheelies Stand 'n Play Rampway som morgengave..

Anmeld

11. oktober 2012

Lotus86

Ciss skriver:

Jeg prøver at tilpasse det til deres interesser lige for tiden. Hvis jeg havde pengene til det, tror jeg, de fik en bog hver måned... Jeg er vokset op med højtlæsning og historier og nyder at kunne hygge mig videre med mine børn på samme måde.

I år har jeg tænkt, at storesøster (5 år i december) enten skal få noget i stil med Halfdan Rasmussens ABC eller også en bog i stil med Teskekonen - dvs en fantasirig historie som kræver lidt koncentration men som stadig har mange og fine og faverige illustrationer. Vi har netop læst Dyrene i Hakkebakkeskoven, og den faldt i smag. Jeg synes, det er så festligt, at hun nu er blevet gammel nok til, at vi kan læse den slags...

Lillebror er lidt vanskeligere. Han bliver snart tre år og er kun lige begyndt at interessere sig for at få læst historier. Det skal helst være kort tekst, mest billeder og gerne med et dyr, som kan fange hans interesse. Jeg er lidt blank på, hvad der findes på markedet af den slags, så tanken er egentlig at gennemsøge boghandelen og se, hvad jeg finder...

Når det er sagt: Jeg kan jo aldrig lade være med at låne mine egne gamle favoritter på biblioteket til dem. Lige nu har vi haft en Alfons Åberg-periode. Geniale bøger!

Hvor er det bare en hyggeligt idé, den tror jeg at jeg snupper, er også vokset op med masser af bøger og højtlæsning, og vil gerne føre det videre til min søn

Anmeld

12. oktober 2012

ledermus

Oliver får et sæt med brio togbane der indeholder 100 dele  han han vil være 21 måneder til jul ca

Anmeld

12. oktober 2012

MortilCilas

Muhmi skriver:

Cilas bliver 2 år til Januar og han ELSKER at rutche. Så jeg har overvejet en rutchebane. Han har godt nok en, som hans moffe og jeg laved men den er for stor til haven Ellers er jeg på bar bund

Anmeld

12. oktober 2012

Mettefpigen

Lukas blir næsten 16 måneder til jul, og jeg overvejer at købe en trehjulet cykel til ham :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.