Må jeg lige høre lidt nærmere om de bøger du køber? Er det "bare" en eller anden slags bog, som du synes passer til dem lige nu, eller?
Er totalt en bognørd, så kunne være hyggeligt, hvis man kunne få nogle gode ideer 
Jeg prøver at tilpasse det til deres interesser lige for tiden. Hvis jeg havde pengene til det, tror jeg, de fik en bog hver måned...
Jeg er vokset op med højtlæsning og historier og nyder at kunne hygge mig videre med mine børn på samme måde.
I år har jeg tænkt, at storesøster (5 år i december) enten skal få noget i stil med Halfdan Rasmussens ABC eller også en bog i stil med Teskekonen - dvs en fantasirig historie som kræver lidt koncentration men som stadig har mange og fine og faverige illustrationer. Vi har netop læst Dyrene i Hakkebakkeskoven, og den faldt i smag. Jeg synes, det er så festligt, at hun nu er blevet gammel nok til, at vi kan læse den slags...
Lillebror er lidt vanskeligere. Han bliver snart tre år og er kun lige begyndt at interessere sig for at få læst historier. Det skal helst være kort tekst, mest billeder og gerne med et dyr, som kan fange hans interesse. Jeg er lidt blank på, hvad der findes på markedet af den slags, så tanken er egentlig at gennemsøge boghandelen og se, hvad jeg finder...
Når det er sagt: Jeg kan jo aldrig lade være med at låne mine egne gamle favoritter på biblioteket til dem. Lige nu har vi haft en Alfons Åberg-periode. Geniale bøger!
Anmeld