Erfaring med p plaster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.176 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Anonym trådstarter

Godaften Ladies..

Jeg er mega dårlig til at huske at tage min p-piller og vil snakke med lægen om at få et p-plaster?

Hvad har i af erfaring med det, gode og dårlige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Camillakn

Anonym skriver:

Godaften Ladies..

Jeg er mega dårlig til at huske at tage min p-piller og vil snakke med lægen om at få et p-plaster?

har ikke selv en erfaring men har 2 veninder der har prøvet det, hvor jeg selv har spurgt nysgerrigt ind til det ligesom dig

Den ene var meget positiv omkring det emd p-plaster, hun mærkede det slet ikke og huskede at tage det af og på. Mener det var en gang om ugen man skulle skifte.

Den anden var tilgegæld meget negativ over at rende rundt med det, det rev sig selv løs, satte sig i tøjet så det gjorde ondt og var bare generelt en irriterende factor for hende. 

Jeg er nok hoppet lidt fra det igen, tror jeg vil have det på samme måde som den "negative veninde".

Men det er jo bare at prøve kan jo være det ikke er sådan for dig, at du slet ik bemærker at du har det på osv.  

Anmeld

15. oktober 2012

132319

Jeg er lige startet på det og er indtil videre ret godt tilfreds

Man skal lige vænne sig til det og jeg har for en sikkerheds skyld sat et stykke opsite (gennensigt plaster) henover så det sidder fast.

Det er en super form for prævention for mig da min krop ikke bryder sig om p-piller der skal igennem mave-tarmsystemet.

Anmeld

15. oktober 2012

Lusi

Hvad med p-ring?
Har egentlig aldrig hørt om det plaster der, men ville ikke turde gå med det, i frygt for det pludselig falder af..
P-ring tager du op i skeden. Den sidder der i 21 dage og så tager du den ud i 7 dage og putter en ny ring op, osv.

Det er en lille gummi ring.

Anmeld

15. oktober 2012

Gaia

Det fungerede rigtig fint hos mig. Og er jo smadder nemt. Man skal bare huske at sætte det forskellige steder på kroppen. Hvis du sætter det samme sted hver gang eller ofte så kan du få en reaktion i huden. Fordelen ved plastret er at man kun skal skifte en gang om ugen. Ulempen er at det ofte klør lidt der hvor plastret sidder, at man kan få en reaktioni huden af det og at der rundt om plastret dannes smus fra tøj osv. Hvilket ikke er så pænt, men det ka jo vaskes af. Fordelen er jo helt klart at plastret holderr til vand,og at der ingen problemer er at bade med det på. Ulempen ved plastret er at sætter du det feks, på ballen, såkandu i nattens løb få rullet det af, og da man kun har et reserve plaster, så er det ret træls når det sker.
En fordel rent sundhedsmæssigt er at hormonerne ikke først skal igennem leveren som ved f.eks. Ppiller. Hormonerne optages direkte i blodet.
Trods ulemperne så var jeg rigtig glad for plastrene, men måtte desværre ændre til ppiller, da jeg tilsidst kløede for meget af plastret. Men synes det var super lækkert at slippe for at huske, ppillerne og det er jo smadderr nemt at bruge håber det gav lidt

Anmeld

15. oktober 2012

baby012

Lusi skriver:

Hvad med p-ring?
Har egentlig aldrig hørt om det plaster der, men ville ikke turde gå med det, i frygt for det pludselig falder af..
P-ring tager du op i skeden. Den sidder der i 21 dage og så tager du den ud i 7 dage og putter en ny ring op, osv.

Det er en lille gummi ring.

Den vil jeg lige advare imod, har snart to børn som er laver på P-ring.. Og to veninder med et barn, også lavet på P-ring

p- plaster har jeg gode erfaringer med, dog havde jeg problemer med at det faldt af a og til  

Anmeld

15. oktober 2012

Lusi

Lahn11 skriver:

Den vil jeg lige advare imod, har snart to børn som er laver på P-ring.. Og to veninder med et barn, også lavet på P-ring

p- plaster har jeg gode erfaringer med, dog havde jeg problemer med at det faldt af a og til  

Nå Gud
Jeg har ellers nemt ved at få børn med min mand. Vi skal nærmest bare kigge på hinanden, men er dog aldrig blevet gravid med p ring..
Måske den så bare ik virker på nogen

Jeg vil sindsygt gerne ha p stav. Der er bare noget med at man skal prøve en bestemt p pille først, for at se om kroppen kan tåle den..

Anmeld

15. oktober 2012

Snartmortil3

Anonym skriver:

Godaften Ladies..

Er også selv en klump til p piller, så p plaster har fungeret fint for mig. Det eneste minus er at der bliver ret klamt omkring plasteret fordi det klistrer lidt og man får sådan en plaster-snavs-kant rundt om :/

Anmeld

15. oktober 2012

baby012

Lusi skriver:

Nå Gud
Jeg har ellers nemt ved at få børn med min mand. Vi skal nærmest bare kigge på hinanden, men er dog aldrig blevet gravid med p ring..
Måske den så bare ik virker på nogen

Jeg vil sindsygt gerne ha p stav. Der er bare noget med at man skal prøve en bestemt p pille først, for at se om kroppen kan tåle den..

Der er nemlig nogen den ikke virker på, men det gælder også P-pladter, og alle andre former fir prævention som ikke kommer igennem systemet  

Anmeld

15. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene..

P ring er ikke en mulighed, har prøvet og bryder mig ikke om at have den i.  

Jeg er spændt på om jeg bliver generet af plastret, men håber det ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.