Åhh, det er jeg ked af at høre
. Man går og gør sig en masse (måske unødige) tanker, når sådan noget sker.
Har lige selv stået i din situation. Pletblødte fra 5+5 og frem til jeg var 8+0. Kun pletblødning - on & off - nogle dage var der intet og jeg troede liiiiige det var slut, men kun for at der så næste dag igen kom lidt - nogle gange friskt rødt blod, andre gange brunt udflåd.
Min gyn/scanningslæge sagde til mig at mængden var afgørende - om det var aftagende
, eller tiltagende
. Og om man havde smerter
. Det håber jeg ikke du har. Da jeg havde været hos ham med lidt, men frisk pletblødning da jeg var 6+1 gav han mig en 80% chance for at gå til termin. Da jeg kom igen, da jeg var 8+0 og der stadig var
-blink gav han mig 90-95% chance for at gå til termin. Ved 12. uge er chancen oppe på 98%, så jeg er meget spændt på min NF om 10 dages tid når jeg er 11+4. Kan sagtens sætte mig ind i din nervøsitet
. Det er aldrig sjovt når der lige pludselig er blod.
Ved ikke om du kan bruge mine data til noget, men det er bare for at sige at du trods alt er i uge 8, og jo mere baby vokser, jo mere fylder den livmoderen ud og der er derfor mindre risiko for at tabe. Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide. At holde sig så meget som muligt i ro og lade være med at gå meget er vist det enest/ bedste du kan gøre lige nu.
Bløder du meget eller er det stadig bare pletblødning?
Har du været til nogen scanning for nyligt? Hvad sagde de evt. til dig der?
Håber på det bedste for dig
Anmeld