Svigter jeg, hvis jeg tager på patienthotellet...??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. oktober 2012

Bellas Mor

Hej piger!

Håber virkelig I kan hjælpe mig..??

Jeg er idag 40+3, og går og tumler med tanken om jeg skal på patienthotellet.

Jeg har en datter på 3½ år, som går i børnehave, og en kæreste med fuldtidsarb. Da vi fik vores datter, kunne jeg ikke amme - så har ved jordmoderen, i denne graviditet, fået en amme-samtale, hvor hun tilbød at jeg kunne komme på patienthotellet, så jeg kunne få al den hjælp til amning, som jeg nok får brug for! Jeg har takket ja, til tilbuddet!

MEN jeg føler jeg svigter det jeg allerede har derhjemme? Er bange for at min datter vil komme til at føle, at jeg "forlader" hende, for at være sammen med den bette ny.

Hvad skal jeg gøre?? Skal jeg tage afsted, for at få den rette hjælp, eller tage hjem, og tage mig af hele min familie, og ikke være egoistisk...???? HJÆLP!

Knus Stine - en forvirret mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Bellas Mor skriver:

Hej piger!

Jeg har en datter på 3½ år, som går i børnehave, og en kæreste med fuldtidsarb. Da vi fik vores datter, kunne jeg ikke amme - så har ved jordmoderen, i denne graviditet, fået en amme-samtale, hvor hun tilbød at jeg kunne komme på patienthotellet, så jeg kunne få al den hjælp til amning, som jeg nok får brug for! Jeg har takket ja, til tilbuddet!

MEN jeg føler jeg svigter det jeg allerede har derhjemme? Er bange for at min datter vil komme til at føle, at jeg "forlader" hende, for at være sammen med den bette ny.

Hvad skal jeg gøre?? Skal jeg tage afsted, for at få den rette hjælp, eller tage hjem, og tage mig af hele min familie, og ikke være egoistisk...???? HJÆLP!

Tag på patienthotel, så I kan få lidt ro til at lære hinanden at kende og få amningen op at køre.

Kommer I ikke godt fra start risikerer I så meget bøvl, der vil være 100 gange værre for din ældste. Hun kan godt forstå det, hvis I forklarer hende rammerne for det, der skal ske. Det er nemmere at forstå, at mor skal være væk i en uge (eller hvor længe) for så at komme (lykkelig) hjem, end det er ikke at ane, hvordan det hele nu skal gå, fordi så meget er nyt og usikkert... - 

Beklager, jeg skriver som en brækket arm i dag, men jeg håber, det giver lidt mening.

Og BTW, så virkede amning ikke for mig anden gang. - Vi blev sendt hjem for tidligt. Baby var nær død, og vi endte med indlæggelse i to-tre uger. Se, DET var hårdt... 

Anmeld

10. oktober 2012

DitteFisk

Bellas Mor skriver:

Hej piger!

Tja, jeg overvejer også at tage på patienthotel en enkelt overnatning selvom jeg har en dreng på snart 5. Har en aftale om at han enten er hos sin bio-far eller mine forældre, når det sker. Synes ikke er svigt - din datter kan jo hygge sig i nogle andres selskab mens du lige får koncentreret dig om at få amningen igang det synes jeg da er værd at prioritere. 

Anmeld

12. oktober 2012

jeanett80

Der er ingen grund til at du ikke skal gøre det

Din datter vil hellere have din hjem som en frisk og glad mor, end mor som hele tiden skal være på den lille nye for øjnene af datteren. Du skriver også selv at amningen ikke gik godt første gang, det bliver nok ikke bedre af at der er en 3 årig der kravle nysgerrigt rundt om jer og skal se med i alt du laver med lille ny.

Jeg er selv mor til 3 og venter nr 4, jeg ville ikke tøve 1 sek om at det er bedst at finde ro, inden hjemkomsten. Held og lykke med fødslen

Anmeld

12. oktober 2012

TaAsJu

Jeg ville også tage i mod tilbudet som de andre skriver din datter villle ikke tænke vider over det hvis hun bare er ved nogen hun kender og hendes hverdag bliver ved med og være hverdag.. Tror bare hun vil være glad for en mor og bebs der glad når de kommer hjem

Anmeld

12. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da jeg fik min søn havde jeg store problemer med, at amme. Det endte med, at han fik supplerende fra start og da han var 5 uger fik han kun flaske. Jeg kæmpede en kamp og kæmpede nok også for meget.

Da jeg skulle have min datter var jeg nervøs for om jeg kunne amme, men havde sagt til mig selv "kan jeg er det fint, men kan jeg ikke er det også fint". Jeg gjorde både JM og barselsafdelingen besked om det. Jeg fik rigtig meget hjælp de første par gange, men der var ingen problemer. Hun lagde sig bare til og suttede løs, og jeg ammede fuldt ud i 4 mdr.

Så selvfølgelig skal du tage på patienthospitalet og du svigter ikke nogen. Din datter er i gode hænder.

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Jeg synes du skal tage afsted så du kan få HELT ro til at koncentrere dig om amningen... Hun skal nok hurtigt komme sig over det, hvis hun bliver ked af at du har været derinde et par dage selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.