Anonym skriver:
Jeg spiser ALDRIG morgenmad, jeg hader at spise om morgen og kan slet ik få noget ned, men har de sidste to dage skrevet ned hva jeg har spist og drukket og det ser sådan ud:
Morgenmad: Ingenting
Middagsmad kl. ca. 12: 1 skive ristet toastbrød med leverpostej og 1 dåse pepsi max
Eftermiddag: 1-2 mariekiks
Aftensmad: 1 (meget) lille portion aftensmad og 1 dåse pepsimax
Jeg er drænet for energi og har hovedpine konstant, men hvordan finder man ud af hvad hvornår og hvordan man skal spise`?
Det er ikke mærkeligt at du er træt og energiforladt og har hovedpine med den kost, du får slet ikke nok kalorier til at din krop kan fungere og du får for meget sukker...
Jeg kan heller ikke spise lige når jeg vågner, men da jeg arbejdede spiste jeg morgenmad kl 9. Måske det kan hjælpe, at du ikke skal spise lige når du står op? Det er en vanesag, for jeg spiste altid morgenmad tidligt da jeg var barn...
Nogle gode, sunde og nemme mellem måltider kunne være lidt mandler eller nødder, gulerødder, druer eller anden frugt, det er også ret nemt at medbringe i tasken.
Med hensyn til frokost, så er toastbrød, jo ikke helt optimalt, der er meget lidt næring i, med mindre du har købt en af de varianter der har et højt indhold af fibre og fuldkorn. Et alternativ kunne være hjemmebagte boller... Hvis du laver en koldhævet dej, tager det ca. 5 minutter at smide dejen sammen om aftenen, 2 minutter at putte dejen på en bageplade om morgene og ca. 20 minutter i ovnen, og vupti så har du friskbagte boller, du kan putte lækkert fyld i.. Måske peppe leverpostejen op med lidt salat og agurk eller noget andet

Prøv om du kan spise lidt mere til aftensmad, hvis det er en meget lille portion du får og suppler evt. med vitaminpiller.
Og så er det vigtigt at du får rigeligt med væske, så din krop kan komme af med affaldsstofferne

og det skal være vand eller danskvand (så får du også brus, og hvis du er lige som mig, så kan du ikke undvære det

)