Lille bryllup ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.194 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er lige anno da ingen fra vores familie ved at vi har planer om bryllup lige foreløbig

Kæresten og jeg er blevet enige om et lille bryllup, og hvis det kan lade sig gøre så bare at vi bliver viet udendøres, så ud og få taget nogle billeder og derefter måske byder vores familie på middag ude og dernæst hjem til os og spise lidt bryllups kage :3 Men vi er lidt i tvivl om hvordan tingene kommer til at blive.. Også med hensyn til tøj.. Vil jo rigtig gerne gøre noget ud af dagen men ved bare ikke hvor særligt det kan blive når det "bare" er rådhus bryllup og vi ikke bliver så mange. Vi er enige om at det kun skal være kærestens barn, vores forældre, søskende, min kærestes bedstemor, og nogle venner + ledsagere. Og hvem skal med til vielsen?

Vi er dog lidt nervøse ved at holde det her lille bryllup da begge vores familier er opdelte familier, kærestens forældre er skilt og med hver deres ledsager, mine er skilt og min far er gift.. Er bare bange for at det bliver akavet når vi ikke er flere? :s Håber bare de kan opføre sig ordentligt lige den dag  

Nogle der har erfaringer med hvor meget sådan et lille bryllup ville koste? Vi bliver max 25 måske lidt mindre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

Faith

Vi var 30 til vores bryllup og det løb op i små 40.000 inkl. min kjole (rigtig brudekjole), min mands tøj, sko, brudebuket osv.

Så det kan godt gøres forholdsvis billigt.

Mht. vielsen kan i jo bare sige til venner, kollegaer osv at de er velkomne til at dukke op på rådhuset og overvære vielsen. Det gjorde vi og der kom en del af vores venner og bekendte selvom de ikke var inviteret med til festen.

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Vi var 30 til vores bryllup og det løb op i små 40.000 inkl. min kjole (rigtig brudekjole), min mands tøj, sko, brudebuket osv.

Mht. vielsen kan i jo bare sige til venner, kollegaer osv at de er velkomne til at dukke op på rådhuset og overvære vielsen. Det gjorde vi og der kom en del af vores venner og bekendte selvom de ikke var inviteret med til festen.

Hvordan foregik jeres fest? For jeg er virkelig blank, det eneste jeg kan se som fest er ligesom de der store fester hvor man har kæmpe bryllupsmiddag og alle de ting der høre ind over der

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Og var de penge også inkl ringe eller var det ved siden af?

Anmeld

9. oktober 2012

klmf

Kan I være hjemme i stuen/haven/garagen? Ellers kan I leje et mindre selskabslokale og få lidt god mad bragt udefra - eller hvis I selv kan lave eller kender en, der kan.

Mon ikke jeres familier kan opføre sig ordentligt den dag? Det er trods alt en fælles glæde de fejrer

Så er der jo udgifter til tøj, buket og ringe. Men det behøver ikke være stort for at være godt, jeg ønsker selv at få et lille, hyggeligt bryllup uden for meget hejs.

Anmeld

9. oktober 2012

FruK

Vi blev gift på rådhuset og brugte vist omkring 40-50.000 alt medregnet.

Heraf var de 10.000 til ringene og 10.000 til middagen om aftenen. Der kunne sagtens være sparet på noget.

Vi var på rådhuset om formiddagen, blev fotograferet udendørs bagefter og så tog vi hjem til os selv sammen med dem, der havde lyst. Vi havde ikke inviteret nogen, men ladet det være op til folk selv, om de ville møde op på rådhuset. Vi var vel omkring 30 hjemme.

Vi havde sørget for sandwiches og øl/vand/vin plus kaffe og lidt af svigermors hjemmebag. Der var ikke dækket op eller noget. De fleste blev hængende et par timer mens vi pakkede gaver op, fik et par uformelle taler og hyggede. Det var meget uhøjtideligt og møg hyggeligt!! 

Den aller nærmeste familie blev til om aftenen, hvor vi tog ind til byen og spiste - det var ca. 10 pers.

Skide skøn dag - jeg ville gøre det nøjagtigt lige sådan igen! 

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Kan I være hjemme i stuen/haven/garagen? Ellers kan I leje et mindre selskabslokale og få lidt god mad bragt udefra - eller hvis I selv kan lave eller kender en, der kan.

Mon ikke jeres familier kan opføre sig ordentligt den dag? Det er trods alt en fælles glæde de fejrer

Så er der jo udgifter til tøj, buket og ringe. Men det behøver ikke være stort for at være godt, jeg ønsker selv at få et lille, hyggeligt bryllup uden for meget hejs.

Vi er lidt i tvivl om vi kan være i vores lejlighed men ellers har vores område et selskabslokale vi kan leje Og vi kunne måske bestille lidt mad ude fra men hvor meget? Både forret, hovedret og desseret eller? Vi er begge studerende så det er lige at få skrabet det hele sammen med hensyn til at få det til at kunne løbe rundt, og vi skal have fundet en måde at få råd til det hele på inden sommer For jeg vil være gift inden jeg bliver gravid det har jeg sagt hele tiden  

Vi håber og krydser fingre men begge vores forældre par er gået voldsomt fra hinanden = kan ikke rigtig snakke sammen.. Men nu må vi se

Nej det er helt rigtigt er bare i tvivl om hvordan vi kan underholde dem så længe  

Anmeld

9. oktober 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Vi blev gift på rådhuset og brugte vist omkring 40-50.000 alt medregnet.

Heraf var de 10.000 til ringene og 10.000 til middagen om aftenen. Der kunne sagtens være sparet på noget.

Vi var på rådhuset om formiddagen, blev fotograferet udendørs bagefter og så tog vi hjem til os selv sammen med dem, der havde lyst. Vi havde ikke inviteret nogen, men ladet det være op til folk selv, om de ville møde op på rådhuset. Vi var vel omkring 30 hjemme.

Vi havde sørget for sandwiches og øl/vand/vin plus kaffe og lidt af svigermors hjemmebag. Der var ikke dækket op eller noget. De fleste blev hængende et par timer mens vi pakkede gaver op, fik et par uformelle taler og hyggede. Det var meget uhøjtideligt og møg hyggeligt!! 

Den aller nærmeste familie blev til om aftenen, hvor vi tog ind til byen og spiste - det var ca. 10 pers.

Skide skøn dag - jeg ville gøre det nøjagtigt lige sådan igen! 

40-50 tusinde? puha :p det lyder af meget men selvfølgelig er det hvad det kan kræve  

Dejligt at høre i havde en super fantastisk dag  

Kan være jeg tager noget af det til mig så vi kan kigge lidt på det

Anmeld

9. oktober 2012

FruK

Anonym skriver:

40-50 tusinde? puha :p det lyder af meget men selvfølgelig er det hvad det kan kræve  

Dejligt at høre i havde en super fantastisk dag  

Kan være jeg tager noget af det til mig så vi kan kigge lidt på det

Det blev også lidt dyrere end vi først havde tænkt - men der kunne som sagt sagtens have været sparet på noget. Vi kunne snildt have fundet billigere tøj til os begge og billigere ringe plus knap så dyr middag om aftenen - og have fået en dejlig dag alligevel. 

Håber I får en skøn dag, uanset hvad I vælger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.