svendegave .. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.678 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. maj 2009

banaman89

Min kæreste skal holde svendegilde i næste måneden, men hva kan man give ham ? eller giver man overhovedet gaver?
Jeg er selv blevet student, men aner ikke om student og svend er det samme ?
Nogen der kan hjælpe ?

Hilsen Anna 22+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2009

Heidi.

banaman89 skriver:

Min kæreste skal holde svendegilde i næste måneden, men hva kan man give ham ? eller giver man overhovedet gaver?
Jeg er selv blevet student, men aner ikke om student og svend er det samme ?
Nogen der kan hjælpe ?

Hilsen Anna 22+4

Hvad er han blevet uddannet?

Anmeld

26. maj 2009

banaman89

Som elektriker ..

Anmeld

26. maj 2009

Heidi.

Hmm, det kommer jo meget an på hvad han er til og hvad han ønsker sig...

Anmeld

26. maj 2009

DK

Altså da mine to brødre blev svende (grafiker og noget teknisk design halløj) så holdt de også svendegilder og fik gaver. Her hvor jeg bor (østjylland) er det i alt faldt helt normalt at give gaver, til dem der holder svendegilde.

Men altså der er jo aldrig noget med at man "skal" give en gave. Men giv da en hvis du har lyst!

Du har ingen ideer til hvad han går og ønsker sig? Min kæreste er lige blevet 30 og der gav jeg ham et fladskærmstv, det var en stor gave, men det var fordi han blev 30 (altså rund). Hvis han var blevet svend/færdiguddannet så ville jeg nok også have givet en stor gave. Men altså, det kommer da an på hvordan i plejer at gøre osv. Jeg kan slet ikke lade være med at give gaver. Jeg synes at han har fortjent alt det han kan tænke sig, he he...

Men en gave ide:
 Et ur, -det kan man jo få i alle prisklasser.
En playstation måske?
En Blu-Ray dvd afspiller? (Det er sådan en der kan afspille blu-ray-dvd´er i ekstra god kvalitet),
En ny jakke eller andet "stort" som han mangler/ønsker sig/du synes han ønsker sig
En lækker lænestol til stuen hvor han kan hvile sig, når han kommer hjem fra job?
Et weekendophold?

Rigtig god fornøjelse!
Knus

Anmeld

26. maj 2009

banaman89

Jeg har det bare sådan lidt som om at jeg skal give ham bare et eller andet for jeg ved hans forældre nok vil give ham noget , og hvis folk ikke gør som de gør er man i en lav klasse i deres øjne ..

Men jeg synes bare jeg er helt blak angående hvilken gave jeg kan give ham, for han siger aldrig hva han ønsker sig ..

Jo han sagde her den anden aften at jeg havde givet ham en kæmpe gave ved at blive gravid, men det er jo ikke kun mig men ligeså meget noget han selv har været med til ..

Anmeld

26. maj 2009

Pia.

banaman89 skriver:

Jeg har det bare sådan lidt som om at jeg skal give ham bare et eller andet for jeg ved hans forældre nok vil give ham noget , og hvis folk ikke gør som de gør er man i en lav klasse i deres øjne ..

Men jeg synes bare jeg er helt blak angående hvilken gave jeg kan give ham, for han siger aldrig hva han ønsker sig ..

Jo han sagde her den anden aften at jeg havde givet ham en kæmpe gave ved at blive gravid, men det er jo ikke kun mig men ligeså meget noget han selv har været med til ..

Giv ham noget personligt... noget der betyder  noget for ham...

Er der ikke noget han elsker, en hobby eller noget andet godt til sig selv, hvad med en oplevelse bare dig og ham (måske et gavekort til en tur i tivoli bare dig og ham, med god middag og alt betalt fra dig og så måskke en fredag hvor der er fredags rock og så selvfølgelig noget musik han er vild med)... jeg syntes det er stort og flot med et svendebrev så selvfølgelig skal han have en gave og især fra hans kæreste...

stort knus Pia.

Anmeld

26. maj 2009

S.L.S

ville give ham et gavekort eller en personlig kurv med lækkert indhold som i evt begge kunne få nytte af..
Ellers er der en masse fede ideer inde på gavekort.dk

Anmeld

26. maj 2009

fam.4xc

banaman89 skriver:

Giv ham en helikopter tur - det er den vildeste oplevelse jeg har givet min mand  599,- hos føtex.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.