Mavesmerter efter SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. oktober 2012

Karla

Hej piger

Jeg havde en SA for en uges tid siden. Tog til lægen tirsdag i sidste uge, for at få taget en blodprøve, og lægen sagde, at der var hcg tilstede, men lavt, så jeg skulle ikke være bekymret, for om det kom ud af sig selv (har haft en GUL i sommers). Nu har jeg de sidste 2 dage haft ret voldsomme mavesmerter. Mest i siden, som kommer i jag. Er det normalt? Eller skal jeg reagere på det, hvis det kan være en GUL igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2012

SussieThyssen

Karla skriver:

Hej piger

Jeg havde en SA for en uges tid siden. Tog til lægen tirsdag i sidste uge, for at få taget en blodprøve, og lægen sagde, at der var hcg tilstede, men lavt, så jeg skulle ikke være bekymret, for om det kom ud af sig selv (har haft en GUL i sommers). Nu har jeg de sidste 2 dage haft ret voldsomme mavesmerter. Mest i siden, som kommer i jag. Er det normalt? Eller skal jeg reagere på det, hvis det kan være en GUL igen?

Tag den lidt med ro, og vent og se om ikke naturen klarer tingene for dig.

Jeg har haft masser af SA'er, og kunne godt have smerter omkring det et lille stykke tid efter.

Det du skal holde øje med er, at blødning ikke bliver for voldsom, samt at du ikke får feber eller meget voldsomme smerter.

Man kan nemlig godt redde sig en underlivsinfektion (feberen og stærke smerter) selvom det er ret sjældent, og det skal så behandles med antibiotika.

Så pas på dig selv.
Men hvis du er utryg, så kontakt lægen.

Kærligst og et trøsteknus
Sussie

Anmeld

9. oktober 2012

Karla

SussieThyssen skriver:

Tag den lidt med ro, og vent og se om ikke naturen klarer tingene for dig.

Jeg har haft masser af SA'er, og kunne godt have smerter omkring det et lille stykke tid efter.

Det du skal holde øje med er, at blødning ikke bliver for voldsom, samt at du ikke får feber eller meget voldsomme smerter.

Man kan nemlig godt redde sig en underlivsinfektion (feberen og stærke smerter) selvom det er ret sjældent, og det skal så behandles med antibiotika.

Så pas på dig selv.
Men hvis du er utryg, så kontakt lægen.

Kærligst og et trøsteknus
Sussie

Okay, tak for svar

Jeg prøver at tage den med ro. Blødningen stoppede i fredags, og det var sådan set lidt derfor jeg blev nervøs for om det kunne være en GUL igen, fordi det minder meget om sidst.

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Karla skriver:

Okay, tak for svar

Jeg prøver at tage den med ro. Blødningen stoppede i fredags, og det var sådan set lidt derfor jeg blev nervøs for om det kunne være en GUL igen, fordi det minder meget om sidst.

Det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over om det kan være.
Så igen...måske var det en rigtig god ide, at du tager kontakt til lægen og får en snak, om ikke andet så for at få ro i sjælen, bare for at være på den sikre side.

Anmeld

9. oktober 2012

Karla

SussieThyssen skriver:

Det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig til dommer over om det kan være.
Så igen...måske var det en rigtig god ide, at du tager kontakt til lægen og får en snak, om ikke andet så for at få ro i sjælen, bare for at være på den sikre side.

Ja, jeg ringer lige ned og hører

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Karla skriver:

Ja, jeg ringer lige ned og hører

Gir du en update???

Anmeld

9. oktober 2012

Karla

SussieThyssen skriver:

Gir du en update???

Ja.

Jeg ringede derned, og han sagde, at når min blodprøve jeg fik taget i sidste uge, var så lav, troede han ikke det kunne være en GUL.

Jeg skulle lige give det et par dage, og hvis det fortsatte, skulle jeg ringe derned igen.

Jeg synes bare det er mærkeligt, at de ikke engang tilbyder at tage en ny blodprøve, når nu der stadig er HCG tilstede, ville da gerne at den var helt negativ. Men han må jo være sikker på, at det er lavt nok sidst ved min GUL, var det jo også meget lavt i starten, men det steg langsomt.

Anmeld

9. oktober 2012

SussieThyssen

Karla skriver:

Ja.

Jeg ringede derned, og han sagde, at når min blodprøve jeg fik taget i sidste uge, var så lav, troede han ikke det kunne være en GUL.

Jeg skulle lige give det et par dage, og hvis det fortsatte, skulle jeg ringe derned igen.

Jeg synes bare det er mærkeligt, at de ikke engang tilbyder at tage en ny blodprøve, når nu der stadig er HCG tilstede, ville da gerne at den var helt negativ. Men han må jo være sikker på, at det er lavt nok sidst ved min GUL, var det jo også meget lavt i starten, men det steg langsomt.

Kan jo være, han skal mindes om det.

Men se nu lige tiden an, og bliver smerterne værre, så må du tage fat i ham igen.

Du kan nemlig også have ondt pga. en helt alm. ægløsning...og det kan gøre nas i flere dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.