Hjælp.. hvor meget må man tjene ved siden af SU som Enlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.432 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej de damer..

som der stå i overskrift hvor meget må man tjene ved siden af SU??

Jeg er enlige mor og får dobbel Su + dobbel Su-lån,men jeg for jo også boligesikring..

Så hvad må jeg tjene uden at det vil påvirke min boligesikring ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Kofoed.

Hver eneste krone du tjener, vil påvirke din boligstøtte, men det er måske 1 øre pr 10 kroner, altså det er ikke det helt voldsomme, men det vil ændre sig lidt, det kan du regne ud på din kommunes hjemmeside (vil gerne hjælpe, men har ikke fået ordentligt internet endnu, desværre).

Det du må tjene ved siden af, kommer an på din uddannelse (altså ungdoms eller videregående) og om du har tager su fri måneder eller først startet midt i året. Men hvis du går på en ungdomsuddannelse må du tjene 7203 i måneden (almindeligt) og så 26019 om året pr barn. Lad os sige du har to børn og går på hg:

26013*2/12 = 4336
7203+4336 = 11539 du så må tjene ved siden af din su i månedet før skat, tror bare det vil "koste" dig din boligstøtte.

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Hver eneste krone du tjener, vil påvirke din boligstøtte, men det er måske 1 øre pr 10 kroner, altså det er ikke det helt voldsomme, men det vil ændre sig lidt, det kan du regne ud på din kommunes hjemmeside (vil gerne hjælpe, men har ikke fået ordentligt internet endnu, desværre).

Det du må tjene ved siden af, kommer an på din uddannelse (altså ungdoms eller videregående) og om du har tager su fri måneder eller først startet midt i året. Men hvis du går på en ungdomsuddannelse må du tjene 7203 i måneden (almindeligt) og så 26019 om året pr barn. Lad os sige du har to børn og går på hg:

26013*2/12 = 4336
7203+4336 = 11539 du så må tjene ved siden af din su i månedet før skat, tror bare det vil "koste" dig din boligstøtte.

Jamen jeg går på en videregående uddannelse..

Problemet er at jeg godt kunne tænke mig at få mig et studiejob da det er virkelige stramt at leve af su ( da jeg før var på dagpenge kunne lige overleve af det)

Vil det sige at hvis jeg tjener 4000 kr efter skat vil det så påvirke meget min boligestøtte?

Hvordan er det lige man kan beregne det ind i kommunens hjemmeside?

Og tak for hjælpen 

Anmeld

8. oktober 2012

baby012

Al indkomst vil påvirke boligstøtte, vi har faktisk regnet ud herhjemme st det på ingen måde kan betale sig at få et job, hvis vi tjener 1000 kr.  Forsvinder der næsten 1000 kr. Hver måned.. Hvilket selvf. Er fair nok idet at offentlige ydelser er for at folk kan klare sig.. Men det er stramt  at være forsørger på su  

Anmeld

9. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Jamen jeg går på en videregående uddannelse..

Problemet er at jeg godt kunne tænke mig at få mig et studiejob da det er virkelige stramt at leve af su ( da jeg før var på dagpenge kunne lige overleve af det)

Vil det sige at hvis jeg tjener 4000 kr efter skat vil det så påvirke meget min boligestøtte?

Hvordan er det lige man kan beregne det ind i kommunens hjemmeside?

Og tak for hjælpen 

Videregående er 8000 og lidt i måneden plus de 2000 og noget pr barn du må tjene før skat.

Her er den for kolding kommune
http://www2.borgerservice.dk/selvbetjening/product /Items.aspx?treeid=1447357&p=kolding

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.