Svie og ømhed efter sex (gravid)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.979 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver ano, da jeg ikke lige bryder mig om, at denne del af mig (og min kæreste) skal smides ud i offentligheden

Sagen er den, at jeg er gravid (uge 16) og her i de seneste uger har vi haft lidt sexlivsproblemer, hvilket ellers aldrig har været tilfældet. Men det skyldes, at jeg, efter sex begynder at svie en smule og blive øm (indvendig). Jeg er hverken rød eller irriteret eller generet af kløe dernede, men den der svien og ømhed er da træls. Så det har sat en dæmper for sexlysten. 

Nogen der har erfaringer med dette og ved hvad det kan skyldes?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

AnnaK89

Det lyder som om det er de hormonforstyrrelser, der gør dine slimhinder tørre.
Det er rigtig ubehageligt og døjede selv meget med det efter jeg fødte min den første - da jeg så fik nummer to, gik det over igen

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Det er rigtig ubehageligt og døjede selv meget med det efter jeg fødte min den første - da jeg så fik nummer to, gik det over igen

Okay tak for svar

Min kæreste er bange for det er noget mere "alvorligt", som en infektion, men det tvivler jeg altså på.. hmm.. 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Okay tak for svar

Min kæreste er bange for det er noget mere "alvorligt", som en infektion, men det tvivler jeg altså på.. hmm.. 

Anmeld

8. oktober 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Okay tak for svar

Ej det tror jeg ikke det er

Men du kan jo altid henvende dig hos din læge, hvis du selv bliver nervøs - din læge siger nok, at det er svamp, men det er som regel fordi at det er så nemt at sige til en gravid, også selvom symptomerne ikke passer

Anmeld

8. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg skriver ano, da jeg ikke lige bryder mig om, at denne del af mig (og min kæreste) skal smides ud i offentligheden

Sagen er den, at jeg er gravid (uge 16) og her i de seneste uger har vi haft lidt sexlivsproblemer, hvilket ellers aldrig har været tilfældet. Men det skyldes, at jeg, efter sex begynder at svie en smule og blive øm (indvendig). Jeg er hverken rød eller irriteret eller generet af kløe dernede, men den der svien og ømhed er da træls. Så det har sat en dæmper for sexlysten. 

Nogen der har erfaringer med dette og ved hvad det kan skyldes?

På forhånd tak

Jeg tænkte godt nok svamp da du skrev det. Men eftersom du er gravid så kan du købe Canesten 1% creme i håndkøb, det er til kløe, svie og svamp 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Loui Norman skriver:

Jeg tænkte godt nok svamp da du skrev det. Men eftersom du er gravid så kan du købe Canesten 1% creme i håndkøb, det er til kløe, svie og svamp 

Vidste ikke kan kunne få det i håndkøb, tak for det det kan jo prøves ad.. 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Ej det tror jeg ikke det er

Men du kan jo altid henvende dig hos din læge, hvis du selv bliver nervøs - din læge siger nok, at det er svamp, men det er som regel fordi at det er så nemt at sige til en gravid, også selvom symptomerne ikke passer

Ja det er jo det. Tvivler på det er svamp, for det hr jeg haft før, hvor det sveg udenpå også, og det kløede og blev rødt. Sådan er det slet ikke.. men hvem ved, når man er gravid, om det så er anderledes.. jamen altså, den krop!

Anmeld

8. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Vidste ikke kan kunne få det i håndkøb, tak for det det kan jo prøves ad.. 

Jo jo, jeg syntes nemlig også det sveg osv efter sex, så sagde lægen, i telefonen, at jeg nok have svamp pga min graviditet og at jeg skulle købe det creme da vi ikke må få de der piller imod sådanne ting.

Jeg syntes det er effektivt, svamp/svie eller ej hehe  Ja selv manden kan bruge det hvis det er 

Anmeld

8. oktober 2012

Anonym trådstarter

Loui Norman skriver:

Jo jo, jeg syntes nemlig også det sveg osv efter sex, så sagde lægen, i telefonen, at jeg nok have svamp pga min graviditet og at jeg skulle købe det creme da vi ikke må få de der piller imod sådanne ting.

Jeg syntes det er effektivt, svamp/svie eller ej hehe  Ja selv manden kan bruge det hvis det er 

Hehe, super ;D det skader jo ikke at prøve. Tvivler på det er svamp, da den der ømhed mest af alt føles som en svag bækkenbund, hvilket jeg altså ikke har! O_O Men svien er en anden følelse.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.