Hvor mange drikkevarer til brylluppet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.810 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. oktober 2012

bobbles

Er virkelig meget i tvivl vi har valgt at holde brylluppet til foråret i stedet for efteråret så er der ikke så lang tid til igen

men hvad dælen gør man med drikkevarer? altså her tænker jeg øl og sodavand primært. Vi regner med at blive ca 40 mennesker hvis alle kommer, jeg har bare ingen ide om det, og skal siges at min svigerfamilie godt kan tage for sig

håber på hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2012

Miss Kat

Jeg lytter lige med her.

Anmeld

8. oktober 2012

LilleSmølf

Tænker du på hvor meget der er brug for, omkostninger, om det skal være åben bar, eller hvordan?

Nu er det jo meget forskelligt hvordan folk gør men evt. have åben bar fra kl. x til kl. x og så sætte priser på derefter (bare nok til at dække omkostningerne en smule).

Eller gratis sodavand og så betaler man for øl hele dagen/aftenen?

Hvis I har mulighed for det, vil jeg helt klart anbefale en tur over grænsen. Det skal nok spare jer for en del omkostninger, uanset hvordan I vælger at gøre.

Det hele kommer vel meget an på jeres budget og hvor dyrt resten kommer til at være, og hvad I synes er "fair"; nogen kunne aldrig finde på at tage penge for drikkevarer til et bryllup, mens andre synes det er helt okay. Folk ved jo godt at det er dyrt.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor meget der er brug for, men hellere for lidt for meget end lidt for lidt....

Håber andre har nogle mere effektive råd også Jeg er bedre til fester end til brylluper.

Anmeld

8. oktober 2012

LLN

Odense92 skriver:

Tænker du på hvor meget der er brug for, omkostninger, om det skal være åben bar, eller hvordan?

Nu er det jo meget forskelligt hvordan folk gør men evt. have åben bar fra kl. x til kl. x og så sætte priser på derefter (bare nok til at dække omkostningerne en smule).

Eller gratis sodavand og så betaler man for øl hele dagen/aftenen?

Hvis I har mulighed for det, vil jeg helt klart anbefale en tur over grænsen. Det skal nok spare jer for en del omkostninger, uanset hvordan I vælger at gøre.

Det hele kommer vel meget an på jeres budget og hvor dyrt resten kommer til at være, og hvad I synes er "fair"; nogen kunne aldrig finde på at tage penge for drikkevarer til et bryllup, mens andre synes det er helt okay. Folk ved jo godt at det er dyrt.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvor meget der er brug for, men hellere for lidt for meget end lidt for lidt....

Håber andre har nogle mere effektive råd også Jeg er bedre til fester end til brylluper.

Jeg ville som gæst synes det var mærkeligt at skulle betale for drikkevarer til et bryllup eller anden fest (også selv om det først var efter kl. xx). Et bryllup kan også være en stor post for gæsterne hvis der f.eks. er 2 gange polterabend, nyt tøj og gave.

Anmeld

8. oktober 2012

K&S

LLN skriver:

Jeg ville som gæst synes det var mærkeligt at skulle betale for drikkevarer til et bryllup eller anden fest (også selv om det først var efter kl. xx). Et bryllup kan også være en stor post for gæsterne hvis der f.eks. er 2 gange polterabend, nyt tøj og gave.

Helt enig 

Anmeld

8. oktober 2012

TR

Frøken Christiansen skriver:

Er virkelig meget i tvivl vi har valgt at holde brylluppet til foråret i stedet for efteråret så er der ikke så lang tid til igen

men hvad dælen gør man med drikkevarer? altså her tænker jeg øl og sodavand primært. Vi regner med at blive ca 40 mennesker hvis alle kommer, jeg har bare ingen ide om det, og skal siges at min svigerfamilie godt kan tage for sig

håber på hjælp

Det er rigtig svært :/

Vi har lige holdt 2 * svendegilde og der købt vi 21-24 kasser øl og vi have 12 kasser tilbage ..

Vi tog dem fra som vi vidste ikk drak øl og så sagde vi en hvis antal til hver person .. sådan ca

Anmeld

8. oktober 2012

th

Frøken Christiansen skriver:

håber på hjælp

jeg ville tælle hvor mange der drikker øl og evt vin hvis der også er det til maden.

hvis det er vin ville jeg sige dem der drikker vin ville jeg vælge 3-5 øl pr. person.

til børn og dem der ikke drikker alkohol ville jeg nok sige 5´- 8 sodavand pr. person.

og så sætte vand på borderne, det er også lidt efter hvad tid det skal starte og om der er kaffe / balais conag (staves) til. og om folk køre eller tager bus, taxa og om der skal være fest hele natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.